Başlaması ve bitmesi göz açmak ve
kapamakla eş değer olan bir haftada da 1 saatlik bir mola verdik. Geçtiğimiz gün Hürriyet
Internet Grubu Reklam Koordinatörü Haymi Behar’ın Hürriyet Dünyası’nda yaptığı ‘’ Dijital
Devrimde Marka Konumlandırma ve Pazarlama Stratejileri ‘’ sunumuna katıldım.
Hem çalıştığım sektör hem de yıllardır kafa yorduğum, mevzularla ilgili olunca
katılmamak düşünülemezdi. Söz konusu sunumda dikkat çekici rakamlar, gözden
kaçırılmaması gereken unsurlar ve en önemlisi de kavramsal olarak hep dile
getirilen ancak pek çok sunumda ‘’kavram’’ olarak kalan somutlaştırılamayan
konular dile getirildi, örneklerle somutlaştırıldı.
Öncelikle, sunumun ilk sorusu
nasıl bir dünyada yaşadığımızın ve aslında markasız, pazarlamasız bir
saniyemizin bile geçmediğinin altını çizer nitelikteydi. ‘’Günde kaç marka ile
karşılaşıyoruz’’ Bir tahmini olan?
10,100,1000… Gün içinde yaklaşık 3500 marka ile temas halindeyiz. Bu
bilgi ışığında birkaç saniye düşündüğünüzde işin bu markalar açısından ne kadar
zor olduğunu anlayabilirsiniz. Binlerce marka arasından gerçekten sıyrılıp,
farklılaşıp beyninizde yer etmesi, ve bunu satın alma faaliyetine dönüştürmesi
asıl mesele çünkü… İşte bütün bunların gerçekleşmesi için gerekenler ve dünden
bugüne nasıl bir pazarlama iletişimi ‘’evrim’’i
geçirdiğimiz sunumun ana konusuydu.
Sunumda dikkatimi çeken ve
sevdiğim tanımlamalardan bir diğeri insanlık tarihini ‘’90’lardan sonra
doğanlar- Dijital Nesil- ve 90’lardan önce doğanlar- Dijitale Göç Eden Nesil-
oldu. Bizler yani dijitale göç edenlerin dijital nesli
anlaması ve aynı dili konuşması için sürekli yenilikleri takip etmesi,
kullanması ve özümsemesi şart.
Sözün özü, Haymi Behar’ın ‘Dijital
Devrimde Marka Konumlandırma ve Pazarlama Stratejileri ‘’ sunumuna katılma
fırsatı bulursanız kaçırmayın diyorum ve sunumun notları için kendisinin web sitesine yönlendiriyorum.
No comments:
Post a Comment