Saturday, January 12, 2013

''Günde Kaç Marka İle Karşılaşıyoruz?




Başlaması ve bitmesi göz açmak ve kapamakla eş değer olan bir haftada da 1 saatlik bir mola verdik. Geçtiğimiz gün Hürriyet Internet Grubu Reklam Koordinatörü Haymi Behar’ın  Hürriyet Dünyası’nda yaptığı ‘’ Dijital Devrimde Marka Konumlandırma ve Pazarlama Stratejileri ‘’ sunumuna katıldım. Hem çalıştığım sektör hem de yıllardır kafa yorduğum, mevzularla ilgili olunca katılmamak düşünülemezdi. Söz konusu sunumda dikkat çekici rakamlar, gözden kaçırılmaması gereken unsurlar ve en önemlisi de kavramsal olarak hep dile getirilen ancak pek çok sunumda ‘’kavram’’ olarak kalan somutlaştırılamayan konular dile getirildi, örneklerle somutlaştırıldı.  


Öncelikle, sunumun ilk sorusu nasıl bir dünyada yaşadığımızın ve aslında markasız, pazarlamasız bir saniyemizin bile geçmediğinin altını çizer nitelikteydi. ‘’Günde kaç marka ile karşılaşıyoruz’’ Bir tahmini olan?  10,100,1000… Gün içinde yaklaşık 3500 marka ile temas halindeyiz. Bu bilgi ışığında birkaç saniye düşündüğünüzde işin bu markalar açısından ne kadar zor olduğunu anlayabilirsiniz. Binlerce marka arasından gerçekten sıyrılıp, farklılaşıp beyninizde yer etmesi, ve bunu satın alma faaliyetine dönüştürmesi asıl mesele çünkü… İşte bütün bunların gerçekleşmesi için gerekenler ve dünden bugüne nasıl bir  pazarlama iletişimi ‘’evrim’’i geçirdiğimiz sunumun ana konusuydu. 


Sunumda dikkatimi çeken ve sevdiğim tanımlamalardan bir diğeri insanlık tarihini ‘’90’lardan sonra doğanlar- Dijital Nesil- ve 90’lardan önce doğanlar- Dijitale Göç Eden Nesil- oldu.  Bizler  yani dijitale göç edenlerin dijital nesli anlaması ve aynı dili konuşması için sürekli yenilikleri takip etmesi, kullanması ve özümsemesi şart.


Sözün özü, Haymi Behar’ın ‘Dijital Devrimde Marka Konumlandırma ve Pazarlama Stratejileri ‘’ sunumuna katılma fırsatı bulursanız kaçırmayın diyorum ve sunumun notları için kendisinin web sitesine yönlendiriyorum.

No comments: