Monday, March 9, 2015

YENİ TREND MESLEK : COMMUNITY MANAGEMENT NEDİR/ NE İŞ YAPAR?


Teknolojik gelişmeler markalar için yeni ihtiyaçlar doğurmaya devam ediyor. Bundan birkaç sene öncesine kadar ismine nadiren rastlanan ‘’community management’’ yani topluluk yönetimi bugünlerde trend meslek alanlarından birisi haline geldi. Peki community manager nedir, görevleri nelerdir, markaya neler katar?

Öncelikle sosyal medya uzmanı ile karıştırılmaması gereken bir kavram olduğunu ifade etmek isterim. Dijital dünyada o kadar çok terim var ki, bir süre sonra bu kavramlar bir karmaşaya sebep olabiliyor. Bunun önünü kesmenin yolu da kavramları ayrıştırmaktan geçiyor. Community Manager, adından da belli olduğu gibi bir marka için topluluk yaratmak için mesai harcar. Elbette bu topluluğun üyeleri rastgele bir araya gelen insanlardan oluşmaz. O nedenle tanımı belirli bir amaç içerisinde ve bir aidiyet duygusu temelinde bir topluluk yaratmak ve bu toplulukla olan tüm ilişkileri yürütmekle görevli olarak detaylandırmak daha doğru olacaktır. Yarattığınız toplulukta, aktif olmayanları süreçlere dahil etmek, onlardan gelen feedbacklerle ürünü/markayı iyileştirmek/geliştirmek da görev tanımı içerisinde yer alır.


Tüketici/müşteri/potansiyel müşteri artık karşısında bir sistem görmek istemiyor. Kişiye özel hitap edilmesi ve gerektiğinde karşısında canlı bir insanla diyalog içerisine girmeyi önemsiyor. Bu noktada bu topluluğu yönetecek bir kişiye ihtiyaç oluyor.
Marka için sosyal medya paylaşımı yapmak post girmek ve yorum takibi yapmanın ötesinde bir iletişim stratejisi yaratmakla ilgilenir. Ki bu, marka için çok önemlidir.  İkisi de dijital dünya ile ilgilendiği için sosyal medya yönetimi ile bir çok noktada Community Management ile karıştırılmaktadır.

İkisi arasındaki benzerliğin ya da çalışmanın temel noktası ; topluluğu sosyal medyada  aktif bir şekilde yönetmeye çalışmaktan kaynaklanır. Sosyal medya pazarlaması ve Community Management  birlikte çalışan ayrı stratejilerdir. Sosyal Medya pazarlaması daha ürün ve pazarlama odaklı iken CM daha uzun vadeli bir çalışmaların bütünüdür.

1 comment:

Nihal Baysal Koçer said...

sosyal medya pazarlaması nasıl yapiliyor