Saturday, November 26, 2011

RÖPORTAJ: EFLATUN


- Geçtiğimiz günlerde haberini aldığımız ''Bestecilik Atölyesi'' projesi nasıl ortaya çıktı?


Konservatuvar yıllarımdan beri üretici bir kimlik olarak hep şu soruya yanıt aradım. Neyi beğeniyoruz veya bunun tam zıttı olarak neyi beğenmiyoruz ? Bu soru beni bir takım bilinmezlere ışık düşürmeye ve araştırmaya yöneltti. Yani ürettiğimiz bir şarkı beğeniliyorsa niçin beğeniliyor beğenilmiyorsa niçin beğenilmiyor. İnsanlara sorular sormaya başladım ve eserler hakkında yanıtladıkları şey hep tek düzeydi. Nedenini bilmiyorum ama ben bunu seviyorum veya hiç sevmiyorum gibi ... İşte bunun altında yatan şey karşımızdaki algılar müziği müzik olarak dinlese de bütün bu melodi ve sözlerin alt benlikte farklı kodları oluşuyordu. O halde dedim ki yıllar sonra bundan bir sentez çıkarabilirsem yani algıları da işin içine katarak şarkı yazabilirsem insanların beğenisine de bir bakıma hükmedebilirim. Bestecilik atölyesi benim yıllar içierisinde düşünüp araştırdığım ve keşfettiğim bu bilgileri ve algıları insanlarla paylaşmam gerekliliğinden doğdu.


- Atölyenin amacı nedir ?



Atölye'nin amacı sektöre yeni ve yetenekli üretici kimlikleri kazandırmak ve bilgilendirmektir. Bu insaları bir sınıfta toplamak ve meydana gelecek sinerjiden büyük eserler ortaya çıkartmaktır. Türk pop müziğinin böyle bir etkinliğe fazlasıyla ihityacı vardır. İlgilenenler facebookta https://www.facebook.com/pages/Eflatun-Bestecilik-Atölyesi/157426611022617 linkinden detaylı bilgileri alabilirler.


- Neden bir ön-eleme sistemi var? Elemedeki kriter nedir?


Beste yapmak bir yetenek işidir. Besteci olmaksa ciddi bir birikim ister ama ön koşul beste yapıyor olmanızdır bu dürtüyü size hiç bir kurs veya eğitim veremez. Ya vardır ya yoktur.




- Bestecilik Atölyesi'ne başvurmak isteyenler nasıl ulaşacaklar size?



Başvurular Tan Sağtürk Akademi Çekmeköy'e yapılıyor. eflatunkaan@hotmail.com adresine gönderilen eserlere olumlu olarak geri dönüş yapılanlar telefon edip kursa katılacağına dair ön kayıt yaptırıyorlar. Bu işin elbette bir cüreti var ve haftada bir gün 3 ay boyunca 3 er saatten oluşan eğitim ücreti 1500 tl. Hiç bir sihirbaz numaralarını göstermek istemez fiyatı fazla bulabilriler lakin beste yapmanın inceliklerini öğrenen biri ödediklerini de kısa zamanda geri alabilir. Bu onun yeteneğine kalmış bir şeydir.


- Peki, bu Atölye eğitimi sonunda kişi neler katacak kendine?


Bir kere her şeyden önce sektör içerisinde bu işi profesyonel olarak yapan pek çok besteci söz yazarı aranjör yapımcı ve sanatçıyla tanışacak ve meydana getirdiği eserlerin onlar tarafından eleştirildiğini görecek. Bir bestecinin kanuni hakları nelerdir bunları öğrenecek. Demo nasıl hazırlanır bunu bilecek. Bir şarkıyı bir sanatçıya hazırlarken bilinmesi gereken bütün noktaları öğrenecekler. Bir şarkı çok iyi bile olsa onu daha da iyi gösterecek bir takım mesleki bilgiler kendilerine verilecek. Atölyenin ilk üç ayında meydana getirecekleri şarkılar repertuvarda olan sanatçılara tek tek dinletilecek ve profesyonel hayata üç ay içerisinde adım atmış olacaklar.


-Bu çalışma nerede gerçekleşiyor?


Atölyenin kapılarını daha açmadım. Halen yetenekli üretici kimlikleri arıyorum. Elektronik Posta adresime iki eser gönderiyorlar ve yeteneği geliştirilecek düzeyde olanlara geri dönülüyor. Tan Sağtürk Akademi Çekmeköy 'de yapılacak atölyeyi arayarak ön kayıt yaptırıyorlar.

Röportaj: Ahmet ERTEN/Hayat Müzik/2011

No comments: