Friday, October 2, 2015

PARAMI YÖNETEBİLİYORUM GÜNLÜĞÜ 4




Bu ayki ‘’Paramı Yönetebiliyorum’’ serüvenimde beklenmedik bazı harcamalarım oldu. Evin en önemli kullanım alanlarında banyoda çıkan bir problem ve ileride de sorun çıkmasını engellemek adına daha gerçekçi bir çözüm yaratma isteğimiz üzerine banyoyu köklü bir tadilata sokmak durumunda kaldık. Bu duruma çok da hazırlıklı olmadığımız için yapmaya yeni başladığımız bütçe takibinde biraz gerilediğimizi söyleyebilirim.  Eşimin yüksek lisans programı için planladığımız birikim hedefi bu nedenle biraz sekteye uğradı.  Aslında her ikisini de birlikte yapabileceğimizi düşündük önce.  Ancak hemen paramı  yönetebiliyorum eğitiminin en temel öğretilerinden birisi olan ‘’Hedeflerin geniş kapsamlı olmaması’’ bilgisini hatırladım. 


Yani gerçekleşmesi zor, sıkıntılı hedefler koymak doğru değil. Hedefleri genel değil olabildiğince nokta atışı belirlememiz gerekiyor. Bu durumda hem ciddi maliyetli bir banyo yenilemesi ve yine yüksek rakamlı bir yüksek lisans eğitimi aynı anda ilerleyemeyecekti. Ya da en azından çok zor ilerleyecekti. Biz de hedeflerimizi 2’ye bölmeye karar verdik. İlk bölümde zaruri olan banyo tadilatı giderlerini kredi kartı, banka kredisi gibi finansal ürünler kullanmadan karşılayacağız. Sonrasında ise yüksek lisans eğitimi için planlamamızı yapacağız.  Bu özel bilgilerden yola çıkarak eğitimin ‘’hedefler’’ konusunda ne dediğini maddeler halinde hatırlayalım.
  • Hedeflerin geniş kapsamlı olmaması şart.
  • Aynı anda çok fazla hedefe odaklanmamak önemli. Bir sıralama yapmalıyız.
  • Hedefe giderken karışılacağımız engelleri düşünmek buna göre bir planlama düşünmeli.
  • Hedefler için parayı kontrol etmemiz olmazsa olmaz bir nokta.
  • Harcamalar konusunda ise mottomuz ‘’gelirinden az para harcamak

Bu noktada da gereksiz ya da daha az önemli satın almaları yaparken 10 saniye düşünmek- harcama dürtüsünü yenmek-

Mesela biz, günlük boyunca anlattığımız gibi Bireysel Emeklilik, ve vadeli hesap gibi finansal ürünlerimize extra harcama dönemlerinde dahi dokunmamayı başardık. Bu, harcama yaparken satın alma dürtüsünü yenmek sayesinde olabiliyor.


Durum bu, umarım hedeflerine ulaşmada bu günlük içerisinde size aktardığım bilgiler ışığında hızla ilerliyorsunuzdur. Devir yatırım devri ve bunu ancak paramızı efektif  yöneterek yapabileceğiz.

2 comments:

sağlıklı beslenme said...

Paylaşım için teşekkür ederim

Anonymous said...

Bu yazı dizisinden sonra ben de katıldım, kullandım. Faydalı bir eğitim sahiden.