Monday, March 31, 2014

İKEA ''KÜÇÜĞÜM'' REKLAM FİLMİ DEĞERLENDİRMESİ


Reklamda ünlü kullanımı, zaman zaman çok başarılı sonuçlar veren bir reklam stratejisi olabilir. Elbette burada, seçilecek ünlünün belirlenmesi, bu ismin marka ve hedef kitle ile örtüşmesi en önemli kriterlerdendir. Bu kullanım aynı zamanda büyük de bir riski beraberinde getirir. Reklam filmlerinizde oynattığınız ve bütünleşik pazarlama iletişimi çalışmalarınızda merkez noktaya koyduğunu bu ismin herhangi bir skandala karışması sizi marka olarak da büyük bir kaosun içine çekebilir…


Reklamda ünlü kullanımı kadar, ‘’ünlü şarkı’’ kullanımı da yaygın bir davranış biçimidir. Bu elbette, bir ünlü kullanmak kadar riskli değildir. Bir şarkının skandala karışması gibi bir ihtimal neredeyse yoktur. Ancak bu noktada da seçeceğiniz şarkının, markanızla/iletişim kampanyanızla doğrudan ilişkili olması elzemdir. İkea’nın çocuk kataloğunu tanıttığı son reklam filmlerinde bir Sezen Aksu klasiği ‘’Küçüğüm’’ kullanılıyor. Reklam filmini çocukluğumuzla, çocukluk dönemleri ile ilişkilendirmeye çalışırken, filme fonda ‘’Küçüğüm’’ eşlik ediyor. Ancak neresinden bakarsanız bakın, reklam filminin şarkının teması ile uzaktan yakından ilgisi yok… Çocukların, dans ettiği ve tüm enerjileri ile yer aldıkları bir reklam filminde ‘’Küçüğüm daha çok küçüğüm bu yüzden bütün hatalarım…’’ gibi ağır ve melankolik bir şarkının kullanılması ne derece makul tartışılır…




No comments: