Saturday, December 7, 2013

BUMERANG'LA İÇERİK DOLU BİR GÜN!


Bu yıl üçüncüsü gerçekleşen Bumerang Ödülleri'nde 7 farklı kategoride yarışan bloglar ödüllerine kavuştu. Blog dünyasının heyecanla beklediği Bumerang Ödülleri, sadece bir ödül töreninden ibaret değildi. Hilton Convention Center'da gerçekleşen ve yüzlerce bloggerların katıldığı ''İyi İçerik Atölyesi''nde dijital dünyaya ve içerikle pazarlamaya dair ne varsa tartışıldı. Boomads yönetici direktörü Onur Kabadayı'nın açılış konuşması ile başlayan atölyede Boomads markasının Almanya ve Hollanda başarılarının altı çizildi. İyi İçerik Atölyesi'nde Ayşe Arman, Bülent Mumay, Deniz Berdan, Arda Erdik, Ömür Özdemir (Ceri Lewis),  Ceyhun Yılmaz gibi ünlü isimler de panelist ve konuşmacı olarak yer aldı. 

'' Bloggerlar daha da profesyonelleşecek''

Almanya Blog Ekosistemi ve Bild Digital & Boomads İşbirliği oturumunda Stylebook Ürün Müdürü Juliane Grunwaldt, ''Birkaç yıl önce facebook sayfam olmalı diyenlerin artık bir blogum olsun dediklerini ve önümüzdeki yıllarda bloggerların daha da profesyonelleşeceğini''  ifade etti. Son üç yılda bloglara ilgi arttığını ve bloggerların artık bu işten yeni yeni para kazanmaya başladığını belirten Grunwaldt, Bild&Boomads’in stylebook ürününden sonra Travelbook yatırımı ile ilgili çalışmalarını paylaştı. 

                    ''İleride Bloggerlar gazetecilerin en iyi içerik kaynağı olacak ''

Günün en çok ilgi çeken ve merakla dinlenen oturumlarından biri olan Vatandaş Gazeteciliği ve Yeni Medya Düzenine Bakış panelinde ise Hürriyet Gazetesi Web Koordinatörü Bülent Mumay, Hürriyet Tablet ve Mobil Koordinatörü Emre İskeçeli ve Hürriyet Yayın Koordinatörü Emre Oral, sosyal medya ve bloggerların haberleri ve bilgi akışını nasıl etkilediklerini yayıncı gözüyle tartıştılar. Her an her saniye her yerden haber aktığını belirten Emre Oral, sosyal medya ve bloggerlar sayesinde haberin ve haber vermenin hızının artığını belirtti.
 

Haberin dün bilmediğin olduğunu belirten Bülent Mumay, ise sosyal medya ile artık bunun haber bir önceki saniye bilmediğin olarak değiştiğini söyledi. Bloggerların pek çok gazeteden daha iyi ve nitelikli haber ürettiğini belirten Mumay, ileride bloggerlar bizim en iyi içerik kaynağımız olacak dedi.
Tabletlerdeki çalışmaların e-gazete ile başladığını belirten Emre İskeçeli, bunun kendilerinin ürettiği özel bir şey olmadığını geleceğin gazetesinin tablette olacağını düşündüklerini belirtti. Hürriyet’te iki yıl önceye kadar gazete ile internet ekibinin aynı binada olmasına rağmen birbirini tanımadığını ama artık tek bir masa etrafında toplanıp birlikte haber yaptıklarını belirten Emre İşkeçeli, diğerlerinin de bunu başarması gerektiğini söyledi.

                                 ''İnterneti kucaklayan hiçbir mecra ölmeyecek'' 

 
Günün esprili ve eğlenceli paneli ise Ceyhun Yılmaz’ın neşeli anlatımı ile gerçekleşti. Geleneksel Medya ile Sosyal Medya Entegrasyonunu anlatan Ceyhun Yılmaz, geçmişte radyoların çıkmasıyla gazetelerin okunamayacağı heyecanı yaşandığını ama sonrasında radyonun başlı başına ayrı bir mecra olduğunun anlaşıldığını belirtti. Facebook ve Twitter’dan önce hayatımızda MIRC, ICQ, MSN gibi sohbet programlarının olduğunu hatırlatan Yılmaz, katılımcılara nostalji yaşattı. İnterneti kucaklayan hiçbir mecranın da ölmeyeceğini belirten Ceyhun Yılmaz espirileri ile de dinleyicilerle keyifli bir sohbet gerçekleştirdi.


                                                              ''Artık Hepimiz Teşhirciyiz''
 

Günün en çok merak edilen ve ilgi çeken Sosyal Medyada Kişisel Marka Yönetimi paneli renkli ve eğlenceli sohbetlerle gerçekleşti Hürriyet Dijital Pazarlama Çözümleri Koordinatörü Haymi Behar’ın moderatörlüğünde düzenlenen panele Ayşe Arman, Arda Erdik, Deniz Berdan ve Ömür Özdemir katıldı.
Panel açılış konuşmasında Hürriyet’in yeni projesi Hürriyet Garaj’ı duyuran Haymi Behar artık her türlü yaratıcı projenin bir gün bir şekilde değerlendirileceğini ve boşa gitmeyeceğini belirtti. Gezi sürecinin içimizdeki yaratıcı ve eğlenceli kişiliğin sosyal medyayla dışarı çıkmasına vesile olduğunu belirten Haymi Behar, sosyal medyanın her geçen gün hayatımızın her alanına girdiğini söyledi.
 

Gazeteci - Yazar Ayşe Arman, bundan 15 yıl önce “Ayşe’nin Gözlüğünü” yazmaya başladığında herkesin kendisini teşhirci olmakla suçladığını ama bugün gelinen noktada teşhirci olmayanın kalmadığını söyledi. İnsanların kendisini ifade etmelerinin ister 140 karakterle twitterda ister fotoğraflarla instagram’da olmasının çok hoşuna gittiğini belirten Arman, sosyal medyada cok eğlendiğini ve oyun gibi algıladığını söyledi. Takipçileri ile birebir iletişim kurmaya çalıştığını söyleyen Ayşe Arman, ünlü ünsüz herkesle sohbet ettiğini belirtti. Sosyal Medya alanında bir stratejisi olmadığını belirten Ayşe Arman insanları kışkırtmak ve provoke etmeyi sevdiğini de söyledi. Önümüzdeki dönem instagram projeleri yapacağını belirten Arman, 10 fotoğrafta bir kadının ve erkeğin en seksi yerlerini koymak istediğini planladığını belirtti.
 

Modacı Deniz Berdan ise sosyal medyanın çok daha kişisel bir deneyim olduğunu ve sosyal medya ile özellikle Niş alanlarda çok daha fazla ön plana çıkılabileceğini belirtti. Deniz Berdan sosyal medyanın çok avantajlı bir alan olduğunu kendi moda markasının bu sayede Paris’de bir showrooma çağırıldıgını söyledi.
 

Sosyal medya fenomeni “Kedi Zihni”nin sahibi olarak da tanınan Arda Erdik, sosyal medyada kimse yokken Twitter’a üye olduğunu ve o zamanlar üyeler takipci sayıları yüz kişiyi bulunca çok mutlu olunduğunu belirtti. Şimdi ise onbinlerce takipçiye sahip olan başarılı reklamcı, daha geniş kitlelere eriştikçe bir otokontrol mekanizması geliştirdiğini dile getirdi. Erdik, sanal alemde nickname kullanmayı tercih etmediğini, böylelikle gündelik hayatta söylemekten kaçınacağı şeyleri sanal ortamda da dile getirmediğini belirtti.

Sosyal Medya fenomeni Ömür Özdemir ise işten atılmamak için CeriLevis adini kullanarak sosyal medyada yer aldığını belirtti. Twiter sayesinde işinden ayrılıp başka iş yaptığını söyleyen Özdemir, sosyal medyayı hedefine ulaşmada araç olarak kullandığını belirtti. Ömür Özdemir, sosyal medyada kişisel marka yönetiminde ki karnenin Google’a yazıldığında çıkan sonuçlar olduğunu söyledi. 


                                ''Krizler engellenemez ama daha az can acıtabilir''
 

Digital Çağda Medya ve Bloglar Aracılığı ile Kriz İletişimi panelinde Edelman Germany Executive Direktörü Björn Sievers sosyal medya krizlerinin engellenemeyeceğini , daha az acıtmasının sağlanabileceğini aktardı. Pek çok örnek olay paylaşan Sievers adım adım neler yapılması gerektiğini de katılımcılar ile paylaştı.

No comments: