Tuesday, October 1, 2013

LOKAL'DEN GLOBAL'E MARKALAŞMA SÜRECİ!



25. Kristal Elma Yaratıcılık Festivali bu yıl da tüm ihtişamıyla gerçekleşti. En az verilen ödüller kadar içeriğinde barındırdığı seminer, workshop ve panelleri ile de son derece verimli bir etkinlikti. 25-27 Eylül tarihler arasında gerçekleşen etkinliğin en çok ilgimi çeken oturumlarından birisi ‘’Lokal’den Global’a Markalaşma’’ idi. Diageo Pazarlama Yöneticisi Syl Saller ve Mey Diageo Türkiye’nin CEO’su Galip Yorgancıoğlu’nun birbirini tamamlayan ve lokal bir markadan global bir başarı öyküsü yaratmak üzerine odaklanan sunumları izlenmeye değerdi.


Saller, Johnie Walker markasının nasıl tüm dünyada lider konuma geldiğini, markanın lokal bazda yaptığı çalışmalarının ve yarattığı hikayenin nasıl dünyaca bilindiğini vurguladı. Markanın bir ortak fikri reklam çalışmalarının konseptini belirledikten sonra farklı ülkelere göre uyarlarken, kültürler arası farklılıkları nasıl göz önüne aldıklarını reklam filmlerini izleterek, katılımcılara aktardı.
Aynı zamanda bir markanın sosyal sorumluluk kavramını zorunluluktan değil, gerçekten markanın felsefi ile uyuşabilecek ve toplumsal anlamda da fayda yaratacak bir fikir zemininde oluşturmak gerektiğine de oturumda yer verildi. Bu anlamda Johnie Walker’ın bir alkol markası olmasına rağmen alkollü araç kullanımının önüne geçmek için yaptıkları iletişim çalışmaları örneklendirildi. Syl Saller, markanın sosyal sorumluluk faaliyetlerindeki anlayışını ‘’İnandığımız bir değer büyümeyi getirebilir ve biz çevremizi ateşleyen güç olabiliriz’’ şeklinde ifade ediyor.



Oturumun diğer konuğu ise Mey İçki’nin CEO’su Galip Yorgancıoğlu oldu. Yorgancıoğlu da tıpkı Saller gibi lokal bir markayı nasıl globale taşıyabiliriz ve bunu yaparken nelere önem vermeliyiz konularının üzerinde yoğunlaştı.  Rakının bir kültürel miras bir ritüel oluşu bir çok video ile katılımcılara izlettirildi. Galip Yorgancıoğlu bu geleneksel ürünü iç pazarda olduğu kadar dış pazarda da güçlü bir oyuncu haline getirmeden önce ‘’nerede’’ ve ‘’nasıl’’ sorularının üzerine gittiklerinden bahsettiler. Rakıyı nerelerde satabiliriz sorusu bu noktada onlar için çok kritik şüphesiz. Türkiye dışında Yunanistan ve Ortadoğu ülkeleri, liman şehirleri öncelikli olarak hedeflemişler. Ve bu lokasyonları belirledikten sonra pazarlama iletişimini amaca uygun şekilde oluşturmuşlar. Bunu yaparken de dijital dünyadan yararlanarak Ansen Mullins isimli bir blogger’la da  çalışmışlar.

No comments: