Wednesday, June 6, 2012

RÖPORTAJ: KÜRŞAT BAŞAR

-Ansızın gelen bir Kürşat Başar albümü bizi oldukça mutlu etti. ‘’Nefes’’ aldıran albümler kategorisine rahatlıkla koyabileceğimiz ve uzun süre bize yol arkadaşlığı edecek ‘’Keşke Burada Olsaydın’’ müzik marketlerde yerini aldı. Müzikal geçmişiniz ve bu alandaki faaliyetlerinizden haberdar olmayanlar için sormak istiyorum. Kürşat Başar’ın hayatında müzik ne zamandır/ ne şekilde yer alıyor?

Teşekkür ederim. Müzik aslında çocukluğumdan beri benimle birlikte. Ortaokul yıllarında piyano dersleriyle sonra gitar ve ilk gençlik çağında da davul çalarak devam etti. Zaman içinde caza ilgimin artmasıyla saksafon benim en sevdiğim sazlardan biri oldu. İlk saksafonumu uzun yıllar önce almıştım. Ama iş hayatı, yazarlık, müziğin bir hobi olarak geri planda kalmasına neden oldu. Zaman zaman evde kendi başıma ya da CD’lerin üzerine çalarak devam ettim. Kimi zaman çok uzun süre hiç elleyemedim.

İki yıl kadar önce birkaç arkadaşımın çaldığı kulüplerde ara sıra onlara katılarak yeniden çalmaya başladım. Sonra Tuluğ Tırpan’la bir grup kurduk. Konserler verdik. Ardından da kendi dörtlümü piyanist Burçin Büke ile birlikte oluşturduk. Böylece profesyonel müzik hayatı da benim için başlamış oldu.

-Müzik pek çok insanın hayatında olan ama hayat koşturması içinde belki icra etmeye fırsat bulamayan bir sanat… Bu yönünüzü keşfetmenin yanında icra da edebildiğiniz için şanslı hissediyor musunuz kendinizi?

Aslında benim için çok eski bir hayaldi bu. Ama yazık ki zaman bulamadığım için istediğimi yapamamıştım. Müzik ciddi bir iş. Birlikte çaldığım müzisyenler de çok değerli isimler. Onlarla birlikte çalmak, kafamdaki müzikal fikirleri hayata geçirmek ve tabii sahnede o an’ın ruhuyla istediğimi yapabilmek inanılmaz bir şey.

-Albüm yola çıkarken sizi yüreklendiren, bu yolculukta desteğini en baştan beri hissettiğiniz isimler kimler?
Tabii en başta Burçin Büke. Sonra orkestra arkadaşlarım. Daha sonra bu fikir gelişirken Sezen Aksu ve İlhan Şeşen. Birlikte “Bizim Şarkımız” müzikalini yaptığımız ve albümde iki şarkı sözü bulunan Zeynep Talu.

-Albümde Sezen Aksu’dan İlhan Şeşen’e, Yaşar’a çok sayıda önemli isim size eşlik etti. Söz konusu isimleri nasıl belirlediniz?

Ben aslında önce repertuarı oluşturuyorum. Albümde de, orkestra çalışmalarında da böyle oluyor. Repertuar ortaya çıkınca bu şarkıları kim söyler diye düşündük. Zaten örneğin İlhan Şeşen ve Sezen Aksu kendi şarkılarını söyledi. Diğerleri için de benim seslerini, yorumlarını çok sevdiğim isimleri seçtim ve onlara teklif götürdüm. 

-İlk klip ne zaman ve hangi şarkıya çekilecek?

İlk klip, benim bestem olan “Keşke Burada Olsaydın”a çekildi ve bu hafta içinde yayına başlayacak.

-Albüm yayınlandıktan sonra aldığınız tepkiler, geri bildirimleri özetlemeniz gerekirse…?

Şu ana kadar çok değişik yerlerden çok güzel tepkiler aldık. Gerek sosyal medyada gerek beni bizzat arayarak beğenisini dile getirenlerde gerekse sokakta insanların tepkileri çok güzel.

-Albümde olması için teklif götürdüğünüz ancak çeşitli sebeplerden projede yer alamayan, ama içinizden geçen birileri var mı hiç?

Aslında albümde yer alacak olan birkaç isim daha vardı. Ama onların o sırada başka projeleri ya da işleri oldu ve biz stüdyoya girdiğimiz zaman gelemediler. Ama genel olarak teklif götürdüğümüz herkes bu projede yer aldı.

-‘’Keşke Burada Olsaydın’’ ile beraber sahne çalışmalarınız nasıl devam edecek? Bu albüme özel bir turne, farklı bir sahne çalışması planlıyor musunuz?

Kendi dörtlümle birlikte sahne çalışmaları devam ediyor. Bunun yanında albümdeki konsepti sürdüreceğimiz konserler ve etkinlikler de oluyor. Bunlarda Ayşen ve Berkay Özideş bizim asıl solistlerimiz olarak sahne alıyor. Albümde yer alan öteki isimler de zaman zaman konuk olarak bu konserlere katılıyor.

-Albümün kısa sürede büyük ilgi gördüğü gerçeği ve sizin hayatınızda müziğin yerini düşünürsek şimdiden ikinci bir Kürşat Başar albümü planı olup olmadığını sorabilir miyiz?

Doğrusu bunu düşünmemiştim ama şu anki duruma bakarak ikinci bir albüm de geliyor diyebilirim. Son anda albümü duyup “ben neden söylemiyorum,” diyen çok değerli isimler var. Benim bu albüme sıkıştıramadığım ama çok sevdiğim şarkılar var. Yakında bununla ilgili çalışmaya da başlıyoruz.

-Son olarak Hayat Müzik Platformu dinleyicilerine ve dinleyicilerinize/okurlarınıza neler söylemek isterseniz?

Ben çok önemli bir hayalimi gerçekleştirdim bu albümle. Benim sevdiğim, hayatımda bir biçimde etkisi, yeri olan şarkıları benim istediğim şekilde düzenleyip çaldık. Ve o şarkıların sahipleri de bizimle birlikte bu duyguyu paylaştı. Aslında birlikte çalıştığımız herkes bu heyecanı yaşadı. Hep birlikteydik stüdyoda. Akustik çalındı. Albümde dinlediğiniz şarkılar o an’ın duygusunu yansıtıyor. Bu da benim istediğim şeydi. Bunu gerçekleştirebildiğim için inanılmaz mutluyum.
 
Röportaj: Ahmet ERTEN/ Hayat Müzik/2012

No comments: