Thursday, July 5, 2012

RÖPORTAJ: EMRE ALTUĞ

-Geçtiğimiz haftalarda ‘’Resimdeki Gözyaşları’’ şarkısını yeniden yorumlayarak dinleyicilerine bir sürpriz yaptınız. Şarkı tekli (single) formunda dijital platformlarda yayınlandı. Emre Altuğ’dan yeni şarkılar dinlemeye alışkınız.  Nasıl doğdu bu cover fikri?

Geçen sene Zil albümünde seslendirdiğim Bu Son olsun şarkısını Mehmet Soyarslan'dan alırken onunla birlikte 'Resimdeki Gözyaşlarını' da satın aldım. Çünkü çok sevdiğim bir şarkıydı. Cem Karaca ve Teoman'ın okuduğu şarkıyı farklı bir forma kavuşturma hayalim vardı. Sadece zamanlaması belli değildi. Albüme koymayacaktım ama daha sonra bu şarkıya ayrı bir şey yapmayı düşünüyordum.  Birkaç ay önce de şarkıyı şekillendirmeye başladık ve Onur Koç’un yaptığı düzenlemeyle dijital ortamda şarkıyı sunduk.

- Şarkı ile ilgili gelen geri bildirimler nasıl? Cem Karaca’nın yorumu ile klasikleşmiş çok önemli bir şarkıyı yeniden yorumladınız ve cover şarkılarda dinleyiciyi mutlu etmek kolay olmuyor.

Çocukluğumdan beri hayranım Cem Karaca’ya. Ben bir Karaca şarkısı söylediğim zaman, bambaşka duygular hissederim. Onunla özdeşleşmiş bir şarkıyı söylemek büyük bir risk ama ben yine de bu riski göze aldım. Bu şarkıyı iki kez Cem Karaca söyledi. Sonra Teoman... Bütün versiyonları da başarılı oldu. Açıkçası gerçekten dinleyenin hoşuna gidecek bir versiyon olmadığı sürece bunu çıkarmayı düşünmüyordum zaten. Bana şarkıyla ilgili olumsuz bir şey de gelmedi bugüne kadar. İnternette de olumsuz bir şey duymadım, dinleyenler beğendiklerini ifade ediyorlar.


-Sizin diskografinize bakıldığında her projede bir adım öteye gitmeye çalışan ve bunu da başarabilen, hep işiyle var olmaya çalışan bir profil görüyoruz.  Bu çabanın dinleyiciye direkt olarak geçebilmesi hakkında neler düşünüyorsunuz?

Dinleyici, özellikle teknik durumları, müzikaliyeti her zaman tanımlayamasa da hisseder. Herkesin müzik bilgisi olmak zorunda değil ama herkesin duygusu var. Çoğu dinleyici de bunu yakalamayı başarıyor.

- Yeni albüm için hazırlıklara başladınız mı? Yeni projenizde kimlerle çalışmayı planlıyorsunuz?

Ufak ufak üretimlere başladım ama benim henüz eski albümümle işim bitmedi. “Zil” albümünde Masal Sevdayla Başlar' adlı bir şarkım var, ona da bir klip çekeceğim. Çağla da bu şarkıyı çok seviyor ve klipte o da oynamak istiyor. Yeni albümle ilgili bir şey söylemek için erken, henüz belli değil.
-Kendi albümlerinizde söz yazarı ve besteci kimliğinizle de yer alıyorsunuz. Farklı sanatçıların albüm repertuarlarında söz ve bestelerinizle yer almak gibi bir düşünceniz var mı?

Bugüne kadar başka bir sanatçı için bir şarkı yapmadım. Zaten ben de albüm yapmaya karar verdikten sonra üretim yapmaya başlıyorum. O nedenle çok fazla sayıda söz- bestem olmuyor. Bu yüzden bu güne kadar başka sanatçılara söz beste yapmadım.

- Oyunculuk- tv programları ve müzik. Emre Altuğ’u aktif olarak gördüğümüz alanlar bunlar. Bunlar arasında dengeyi nasıl kuruyorsunuz?

Şuan dizi tatilde olduğu için biraz daha sakin geçiyor ama evet hem tv çekimleri hem de albüm ve konserlerle yoğun bir dönem geçirdim. Bunlardan büyük de keyif alıyorum. Oyunculuk ve müzisyenlik benim hem hobim hem de işim. 16 yaşımdan beri ikisi de hayatımın içinde. Üretebildiğimi gördükçe ikisini birlikte yürütmek sorun olmuyor. Sadece dönem dönem biri daha yoğunlaşıp öne çıkabiliyor. Ben ikisinden de vazgeçemem çünkü bunlar benim lüksüm değil ayakta durmamı sağlayan şeyler. Müzik ve oyunculuk benim bacaklarım gibi birinden vazgeçersem bacağım kesilmiş gibi hissederim.

- Çok sadık ve geniş bir dinleyici kitleniz var. Özellikle internette sizinle ilgili oldukça faal çalışıyorlar, destekliyorlar. Fan club üyelerinize özel organizasyonlar düzenliyor musunuz?

Arada sırada bir araya geldiğimiz üyelerimiz var. İstanbul dışında yaşayanlarla da orada konserlerimiz olduğunda bir araya geliyoruz. Onlar benim koruyucu meleklerim.

-Önümüzdeki dönemler için planlanan bir sahne programı var mı? Bir yaz konseri, canlı performans haberi?

Konserler oluyor tabi yaz döneminde de. Şuan için önümüzdeki günlerde 7 Temmuz’da “Çorum Hitit Festivali” konseri ve 14 Temmuz’da Bodrum’da özel bir gece olmak üzere iki programım var netleşmiş olan.

- Röportaj için teşekkür ediyoruz. Hayat Müzik Platformu okurlarına ve dinleyicilerinize son olarak ne söylemek istersiniz?

Hayat müzik okurlarına ve dinleyicilerime sevgilerimi iletiyorum.

Röportaj: Ahmet ERTEN/Hayat Müzik/2012

No comments: