Thursday, August 28, 2014

İÇERİK PAZARLAMA STRATEJİSİ NASIL OLUŞTURULUR?


İçerik pazarlama stratejisi, günümüzde kurumların hedef kitleleri ile sürdürülebilir bir ilişki kurması açısından olmazsa olmazı haline geldi. Hedef kitlenize uygun bir dil ve uygun mecraları kullanarak ilerleyebileceğiniz bu stratejiye henüz geçmediyseniz ve nasıl ilerleyeceğiniz konusunda tereddütleriniz varsa bir pilot program oluşturarak yola koyulabilirsiniz.

Pilot programın başarılı olmasını sağlamak için gerekli adımlar :

1-Neden diye sorun: İlk olarak neden bunu yapıyorsunuz? Satışları artırmak için mi, herhangi bir şekilde maliyet azaltmak için mi , ya da daha iyi müşteri yaratmak için mi?

2-Kim diye sorun: İçerik pazarlaması yaklaşımınla hangi spesifik izleyici kitlesini hedefliyorsunuz?

3-Ne diye sorun: Odaklanacağınız ana niş içerik ne diye sormalısınız ve doğru bir odak noktası belirlemelisiniz.

4-Nerede diye sorun: İzleyicinize/takipçinize ulaştırabileceğiniz şeyin ana maddesi ne ? Bu bir blog mu, mailing mi, webinar serisi mi olacak? Bunu gerçekleştirmek için yeterli içeriklere sahip misiniz? Ayrıca, her bir içeriği nasıl daha çok mecrada kullanabilirsiniz? Mesela, bir blog postu bir mailing içeriğini de besleyebilir.

Yazının devamına buradan ulaşabilirsiniz.

1 comment:

Nihal Baysal Koçer said...

içerik pazarlama ile ilgili harika bir yazı teşekkürler