Tuesday, January 14, 2014

OYUNCAK DÜNYASININ E-TİCARET'LE İMTİHANI!

E-ticaret 2000’li yılların en gözde iş modellerinden birisi şüphesiz. Çok sayıda hevesli marka satışlarını e-ticaretle desteklemeye çalışırken diğer yandan tamamen internet üzerinden satış yaparak faaliyet gösteren çok sayıda marka ortaya çıktı. Bu markaların kimisi doğru strateji ve pazarlama faaliyetleri ile sektörde lider konuma gelirken kimileri de lojistik ya da başarısız insan kaynakları faaliyetleri ile doğal seleksiyona tabi olarak aramızdan ayrıldı.


Genelde marka bilinirliği yüksek ve tavsiye ile güven duygusu oluşturan siteler üzerinden alışveriş yapmayı tercih etsem de geçtiğimiz hafta Cuma günü oyuncakdunyasi.com adresi üzerinden oğlum Demir’e birkaç oyuncak aldım. Bazı ürünlerin üzerinde ‘’aynı gün kargo’’ yazdığı için özellikle bu oyuncakları tercih ettim.

Pazartesi günü ofise geldiğimde ürünler halen elime ulaşmamıştı. İletişim için sitelerinde yazan numarayı aradığımda ise bu durumun çok doğal olduğunu, ellerinde ürün olmadığı için yollayamadıklarını söylediler.

AE: ‘’Aynı gün kargo’’ demiştiniz?

Oyuncak D. : Elimizde ürün varsa aynı gün

AE: O zaman orada yazan ifadeye bakıp, güvenip ürün almamamız mı gerekiyor?

Oyuncak D: Evet, öyle. Ürün varsa gönderebiliriz.

İşte e-ticaret ve müşteri ilişkilerinin 2014 yılında geldiğimiz nokta budur! Teşekkürler Oyuncak Dünyası.

PS: Aynı gün kargo yazan ürünlerim salı günü saat 15.00 olmasına rağmen elime ulaşmadı.

No comments: