Thursday, September 20, 2012

İPZ 2012 'DE NE OLDU BİTTİ ?


Türkiye'nin köklü dijital pazarlama zirvesi İPZ 2012 bu yıl 19-20 Eylül tarihlerinde gerçekleşti. İstanbul Kongre Merkezi'nde gerçekleşen zirvede çok sayıda önemli konuşmacı ve marka  yer aldı. Ajanslar, markalar, dijital pazarlama sektörü çalışanları, kurumsal iletişim uzmanları ve pazarlama iletişimine ilgi duyan  öğrencilerin ağırlıklı olarak katıldığı zirve oldukça hareketli geçti. Markalar kendilerine ayrılan alanlarda standları ile tüketici ve sektör çalışanlarıyla buluştular. Bumads, Tipeez, Avea, TTnet, Htc, Efes Pilsen, Marketing Türkiye gibi markalar standıyla İPZ'de yer alan markaların başında geliyor.  

Not : Standın sabah 08.30'daki en tenha fotoğrafı : )

Bumads'in standının en hareketli ve ilgi çeken stand olduğunu söylemekten gurur duyuyorum : ) Bumads standında sosyal medya simgeleriyle hazırlanan kart desteleriyle oynanan ve İpad, Retro Kulaklık ve Boombox hediyeleri verilen  ''Sosyal Olan Kazansın'' oyunu ve çikolata şelalasi büyük ilgi çekti. Onun dışında stand tasarımı son derece sönük olan ama Twitter kanalıyla 2 kişiyi karşılıklı yarıştıran ''Kelime Oyunu''nun da hiç fena olmadığını söylemek gerekir. ( Yarışmış ve galibiyet kazanmış olmak da güzeldi : )  Markaların katılımcıları çeşitli oyun ve havuçlarla mutlu ettiği İPZ 2012'de pek çok önemli konuşmacı da sektörün farklı yerlerinden farklı bakış açılarından açıklamalar yaptı. Ne yazık ki hepsine katılma fırsatı bulamadım. 

Müzikle fazla haşır neşir olan ve Hayat Müzik olan nam salan bir adam olduğumdan Fizy Genel Müdür Levent Erim'in paneline katıldım. İlk yazımda bu oturum hakkında bilgi vereceğim. 

Levent Erim dijital müzik sektörünün nasıl çılgınca büyüdüğünü ve ne kadar büyük bir kitleye hitap ettiğini anlattı. Ve tabii yasal müzik dinlemenin hem tüketiciye hem müzik emekçileri açısından bir gereklilik olduğunu vurguladı. Son günlerde illegal müzik dinlemenin cezasının direkt kullanıcıya kesileceği ilgili haberler okumuştuk. Levent Erim bununla ilgili olarak  Fransa'da çıkan ''Hadopi'' adı verilen bir kanun çıkarıldığını ifade etti. 



Erim, dijital müzik dünyası hakkında açıklamalar yaptıktan sonra Fizy'nin son dönemdeki pazarlama çalışmalarını anlattı. Bu pazarlama stratejisini ben de beğeniyorum. Bildiğiniz gibi çeşitli yayın organları ( tv kanalları, radyolar) bazı albüm ve sanatçılar için yapım firmaları ile exclusive anlaşmalar yapıyor. Söz gelimi , sanatçının klibi 1 hafta sadece o kanalda yayınlanıyor, ya da şarkısı sadece o radyo frekansında çalıyor. İşte Fizy bunu dijitale uyarlıyor ( tam olarak aynısı olmasa da benzerlerini farklı platformlar da dönem dönem yapmıştı). Geçtiğimiz günlerde yeni albümü ''Sarı''yı Ada Müzik etiketi ile yayınlayan Jehan Barbur'un şarkıları ,albüm henüz fiziksel olarak yayınlanmadan, 4 gün boyunca sadece Fizy'de yer aldı. Ve Fizy'nin arka planında Jehan Barbur'un görselleri de Fizy kullanıcılarıyla buluştu. 

Kısacası Fizy'e giren herkes Jehan Barbur'u gördü, isteyen de dinledi. Levent Erim şu şekilde bir sayısal veriden bahsetti. ''Söz konusu exclusive uygulama ile Barbur'un Sarı albümü sadece 4 gün boyunca 320.000 adet dinlendi. Bu fiziksel olarak satılan 2 bin albüme denk geliyor'' Bu ciddi bir rakam ve dijitalin önemini vurgulayan bir veri olması açısından önemli. Fizy'nin buradaki stratejisi daha az bilinen, tanınan ama gerçekten nitelikli, iyi eserlere sahip ve ilgiyi hakeden albümleri lanse etmek. Kendilerini tebrik ediyorum. 

Ayrıca bir dip-not Jehan Barbur'un albümü Ada Müzik etiketi ile yayınlandı. Şirketin sahibi Müyap Başkanı Bülent Forta ile Fizy telifler nedeniyle  2009'da bir kriz yaşamıştı. Kriz çözülmüş ve iki marka artık ortak projelerde bile bir araya gelir olmuşlar. Bir not daha, Cumartesi günü Ceylan Ertem'in ''Ütopyalar Güzeldir'' albümü de fiziksel olarak yayınlanmadan 4 gün boyunca Fizy'de yayınlanacak.

No comments: