Wednesday, April 18, 2012

RÖPORTAJ: TOLGA FUTACI



-‘’Cennet Bahçesi’’ adlı 2007 yılı imzası taşıyan ilk albümün ardından uzun sayılabilecek bir ara.. Ve nihayet ‘’Aşk Olsun’’ geldi. Yüreklere su serpti. Bu 5 yıla neler sığdırdı Tolga Futacı?

Önce teşekkür ederim.. “Nihayet” denince insan ozlendigini dusunuyor ve mutlu oluyor :) Gectigimiz 5 yilda;  “Rock Sinifi” adinda cocuklar icin icin bir rock muzik albumu,iki dizi (senden baska ve yaprak dokumu), Yunanistan’da Angela Dimitriou ile bir duet album, caz muzisyenleri ile “turk pop muzigine caz yaklasimlari ve dogaclamalar” konsepti altinda uzun bir konserler serisi, yeni album icin sarki yazma ve kaydetme sureci ve bir de bebek sigdirdim :)

-Akademi Türkiye , kendi kategorisindeki yarışmalar arasından da sıyrılmayı başarmış bir projeydi. Yarışmanın en dikkat çeken seslerinden biriydiniz. Peki gerçekten bu yarışma müzikal yolculuğunuza bir şeyler kattı mı? Sanki bu yarışma olmasaydı da biz Tolga Futacı’yı tanıyacaktık..

Mutlaka bir,sekilde yine tanisirdik, zira ben hayatta baska birsey yapabilecegimi sanmiyorum. Sarki soylemek, yazmak/cizmek var olus sebebim gibi. Ancak Akademi sanki bu sureci biraz hizlandirdi gibi geliyor bana. Belki muzikal anlamda degil ama, tecrube ve kisiler anlaminda cok sey kattigi kesin.

-Albümün her aşamasında kalbinizle aklınızla var olduğunuz çok hissediliyor. ‘’Bir albüm çıkarayım artık’’ diye hazırlanmamış bir albüm. ‘’Aşk Olsun’’un hazırlık aşamasından konuşmak istiyorum biraz. Neler var ‘’Aşk Olsun’’da?

Hazirlik asamasi biraz zamana yayildi. Ilk albumun ruzgari azalinca, biraz kendi icime dondum. Yine muzik yapmaya devam ettim ama gozonune cikmak gelmedi belki de icimden. Bekledim ki, icim dogru zamani hissetsin. Istedim ki, sarkilar olgunlassin. Dedigin gibi, “bunun artik cikmasi lazim” diyerek yapilmadi.

“Ask Olsun” da ask var once :) ama sitem de var.O yuzden “Ask Olsun” u iki manada da kullanabilirsiniz. Bu sefer baskalarina da ait sarkilar/sozler var. Sezen Aksu’nun “Baska Bahar”i, Burcu Tatlises’in sozlerini yazdigi “Hicran” var,yine Akademi’den degerli dostum Timucin Ozaslan’in hediyesi “Hep Beklenmez Oldun” var. Emeklerini esirgemeyen dostlar var. Ve geri kalani da benden :)

- Akademi Türkiye’de de seslendirdiğiniz ve unutulmaz performanslardan biri olarak hafızalara kazınan ‘’Başka Bahar’’ sürpriz şekilde albümde yerini aldı. Şarkı albüme nasıl dahil oldu?

Albumdeki diger sarkilardan biri uzerinde calisirken, degerli arkadasim Baran Numanoglu tarafindan gelen bir telefon sayesinde dahil oldu. Bir dizi projesi icin benden sarkiyi sadece piyano esliginde ve balad olarak yorumlamami rica etti. Yaptik ve gonderdik ama aklimiz sarkida kaldi ve uzerinde calistigimiz sarkiyi bir kenara birakip bu sarkiyla ugrasmaya basladik ve neredeyse o gece bitti.

-Sezen Aksu , siz şarkıyı okuduktan sonra yorum yaptı mı? Işın Karaca versiyonundan çok uzak bambaşka bir düzenleme..

Bu sinematik bir balad oldu ve gercekten cok cok farkli bir yaklasim oldu ve bence sarki aslinda buydu :) Henuz dinletemedim Sezen Hanim'a, ama bir kopyasini Yasar’a (Gaga) iletmistim belki de bir sekilde kulagina gitmistir. Bir bilgi ulasmadi bana ama bana sans dileyen mesaji hala telefonumda durur.

-Şarkıcı kimliğinizin yanında bu dönem içinde birkaç dizi filmde de sizi izledik. Bu yönde de çalışmalarınız devam edecek mi? Belki bir sinema filmi..?

Beni heyecanlandiracak ve onca zamanimi vermeye degecek bir projede olmayi her zaman isterim ama iyi bir sinema fiminde olmak gercekten harika olurdu. Ama asil yapmak istedigim seylerden biri,bir filmin muzigini yapmak. 

-İlk klip albüme adını veren şarkıya ‘’Aşk Olsun’’a geldi. Klip çalışması da oldukça özenli ve farklı olmuş. Kimlerle çalıştınız klipte?

Bu klip bir dunya rekoru kirmis olabilir :) Yönetmenliğini Onur Yayla üstlendi. Akasya Asıltürkmen ve Zerrin Arbaş'ın oyunculuklarıyla eşlik ettiği klip, tek plan olarak tersten 2 kat hızlı okunarak toplam 2 dk.8 sn de çekildi. Cekim bittiginde,klibin montaji da bitmisti.

-Bildiğim kadarıyla albüm kendi stüdyonuzda kaydedildi ve yine kendi şirketinizden çıktı. İşin mutfağını da tamamen üstlenmek zor değil mi?

Aslinda uc farkli studyoda kaydedildi. Yayli kayitlari, Can Kesmez yonetiminde Studyo Can’da, vokal kayitlari Steffen Muller yonetiminde Almanya’da Studio-M’de ve geri kalan hersey benim studyom olan REDROOM STUDIOS - beykoz’da kaydedildi.

Sirket degerli dostum Tolga Dogruer’in kurdugu TLGproductions. Onun da ismi Tolga olunca,benim sirkettimmis gibi algilanabiliyor. Ama bir sakinca yok, cunku zaten benimmis gibi yetki ve soz sahibi oldugum bir ortamdayim ve son derece huzurlu ve keyifliyiz. Ama disiplin ve cok calismayi da elden birakmiyoruz :)

- TLG Production aracılığı ile yeni ve inandığınız isimlere de prodüksiyon yapmak gibi bir düşünceniz var mı?

Elbette, neden olmasin. Cok yetenekli ve duzgun isler yapmaya calisan insanalar var. Biz birseyleri basarirsak, baskasina da el uzatmaliyiz, ki onlar da basardigi zaman baskalarina el uzatsin.

- İlk albümün yeri mutlaka çok özel kalacaktır hayatınız boyunca.. Ama Cennet Bahçesi ile Aşk Olsun’u ayrı ayrı konumlandırmanızı istesek, nasıl bir fark söyleyebilirsiniz?

Bu sefer sarkilar ne istiyorsa, yine kendimden taviz vermeden onu yaptim. Yukarida belirttigim gibi, baska isimler de sarkilariyla, sozleriyle dahil oldular. En onemlisi, en ufak detayina kadar soz hakkim oldu.

-Son olarak dinleyicilerinize ve okurlarımıza neler söylemek isterseniz?

Uzun zaman zaman sonra yeniden bulusmak harika. Artik bir an once sahnede olalim ve hep bir agizdan sarkilari soyleyelim istiyorum. Sosyal medyadan da bana ulasabileceklerini, dusuncelerini birebir iletebileceklerini, yazdiklari herseyin tarafimdan mutlaka okunup, mumkun oldugunca da cevaplandirildigini bilmelerini isterim.

Bir sakincasi yoksa :)

https://twitter.com/#!/futacitolga

https://www.facebook.com/tlgftc

https://www.tolgafutaci.com 
 
Röportaj:Ahmet ERTEN/Hayat MÜZİK/2012

No comments: