Saturday, September 1, 2012

ESQUIRE DERGİSİ'NE NAZAN ÖNCEL'İ YAZDIM.



Esquire Dergisi Eylül sayısında Nazan Öncel'in ''Hayvan'a Remix'' albümünü değerlendirdim.



Türk popunun özel isimlerinden birisidir Nazan Öncel. Her şeyden önce çok iyi bir şarkı sözü yazarı ve bestecidir. Yazdıklarını da gerek kendi sesi ile gerek farklı sanatçıların repertuarlarıyla dinleyici ile buluşturur. Sanatçının son albümü ‘’Hayvan’’ geçtiğimiz yıl müzik marketlerde yerini aldı. Dinleyici de mutlu eden albümün remixleri ise 1 yıl sonra çıkageldi. ‘’Hayvan’a Remix’’ geçtiğimiz günlerde müzik marketlerde yerini aldı. Albümün en çok dikkat çekilen ve kliplenen şarkılarından ‘’Beni Bu Koca Şehirde Yalnız Bırakma’’  Ozan Öner Mix’i ile karşımıza çıkıyor. Her ne kadar şarkı bambaşka bir forma çevrilmiş olsa da duygusundan bir şey kaybetmiyor.  Zaten albümün bütün olarak en önemli özelliği remix adı altında şarkıların duygusunu tamamen kaybettiren, kafa şişiren aranjeler yerine, güzel bir sound yakalanması. Şarkılar ruhlarını asla kaybetmiyor. Hayvan’a Remix’in en başarılı örneği  3 numarada karşımıza çıkıyor. ‘’Böyle Konuşma’’ Onur Türkyılmaz tarafından mix’lenmiş.  Türkyılmaz’ın bir diğer mix’i ise Normal. Pek çok albümde bir gizli hit vardır. Onca şarkının içinde kendisini çok kolay gösterir size ama radyolarda duymazsanız ( en azından uzun bir süre), klibini izlemezsiniz. Siz keşfedersiniz. Yeni bir dokunuşla yeniden servis edilir ve fark edilir. Sanatçının ‘’Hayvan’’ albümünde yer alan ‘’Bahanesi Aşktan’’dır şarkısı da bana göre albümün gizli hitiydi. Şarkı Armegeddon Türk Mix’i dinleyicinin daha çok ilgisini çekecek gibi. Üzerine biraz gidilirse radyolar tarafından da çok ilgi göreceğine inanıyorum. Yazıda tüm şarkılara yer verme şansım olmadığı için albümde emeği geçen isimlerden Emre Serin, Tufan Taş, Fatih Bahçıvan isimlerini zikretmeden geçmek istemedim.
Nazan Öncel’in ‘’Hayvan’a Remix’’ albümü sanatçının sevenlerini mutlu edeceği gibi remix albümler arasında da pek çok açıdan örnek teşkil edecek şekilde konumlanacak. Beni bir dinleyici olarak rahatsız eden tek detay, albüm kapak görseli oldu. Keşke Öncel kadar yaratıcı ve şahsına münhasır bir isim albüm kapağı seçerken biraz daha özgün olsaydı.

Ahmet ERTEN

No comments: