Saturday, November 6, 2010

RÖPORTAJ: BARBAROS


-Uzun yıllar gerçekleştirdiğiniz sahne performanslarının ardından nihayet ilk albümünüzle müzik marketlerde dinleyici ile buluştunuz.. İlk solo albümünüz için bu kadar uzun süre beklemenizin sebebi neydi?


Beklemedim aslında, kararı 3 yıl önce aldım. O güne dek hep başka işler de yapıp, müziği hobi olarak tutuyordum. Yarı amatör, yarı profesyonel boyuttaydı hersey.

-Peki, albümü çıkmadan tanınmanın ve hatta albümü bekleniyor olmanın avantajları neler oldu sizin için?

Albüm çıkmadan önce böyle bir çevrenin olması, albümün oluşumuna da etki etti. Mustafa Ceceli, Volga Tamöz , Zeynep Talu gibi isimleri albüm çıkmadan önce de tanıyordum. Sahnemi de biliyorlardı. Müzisyenler ve aldığım sahneleri takip eden izleyici kitlesi albümü bekledikleri için, albüm çıktığında tebrik yağdırdılar ve büyük destek oluyorlar.

''Amacımız,klasikleşmiş isimlere ait olan müzikalite ve duyguları günümüzden kopmadan yakalamaktı...''

-Her biri müzik sektörü için büyük önem taşıyan isimlerden oluşan bir ekiple hazırlanmış albüm..Nasıl bir araya geldi bütün bu isimler?Nasıl bir fikirle yola çıkıldı?

Önce süpervizör Zeynep Talu ile yola çıktık, konsepti belirledik ve sonrasında Şehrazat’tan 4 şarkı aldık.Zeynep Talu aynı anda muhteşem şarkı sözleri yazdı, Suat Ateşdağlı ise olaganustu bir remix yaptı. Onur Mete , muhteşem bir şarkısını verdi, eski bir şarkıyı coverladık, bu şarkı da Fikret Şenes e aitti. Bir de Ciwan Haco bestesi var. Çıkış noktası, eskiye dair bir şeyler hissettirmek, klasikleşmiş isimlere ait olan müzikalite ve duyguları günümüzden kopmadan yakalamaktı. Aranjörler ise Mustafa Ceceli , Aykut Gürel ve Volga Tamöz.

-Yıllar sonra Çiğdem Talu sözleri ilk kez sizin albümünüzde kullanıldı..Size hissettikleri ve albümünüze kattığı duyguyu nasıl anlatabilirsiniz?

Düşlerinizin gerçek olmasından hemen sonra yaşadığınız huzur ve mutluluğu hiç unutmazsınız. Ben bunu yaşadım. Albüme inanılmaz bir derinlik kattı ve sırf bu şarkıyla bile albüm, Türk pop müziği için iz bırakacak bir yere sahip diye düşünüyorum

''Tüm bunları albümün derinliğine borçluyum...''
-Bir çok müzik yazarı ve müzik haber platformunda son zamanların en düzgün ve umut veren albümü olarak lanse edildi ‘’Barbaros’’..Bütün bu olumlu eleştirileri neye bağlıyorsunuz?

Gerçekten de müthiş yazılar yazıldı , gerek gazetedeki köşe yazarları, gerekse müzik yazarları tarafından albüm sürekli övüldü.Tüm bunları albümün derinliğine, bütün olarak yüksek müzikalitesine ve albümdeki doğru belirlenmiş çizgiye bağlayabilirim.Herkese çok teşekkür ediyorum bana verdikleri destek için elimizden geldiğince yapabileceğimizin en iyisi ile müzikseverlerin karşısına çıkmak için çalıştık.

-İlk solo albümünüz öncesinde bir albümde daha dinlemiştik sizi aslında..Sony Müzik etiketi ile geçtiğimiz yıllarda çıkan Çiğdem Talu&Melih Kibar şarkılarının seslendirildiği ‘’Mix In Mix’’ albümünde ‘’Sevdan Olmasa’’ şarkısını Barbaros yorumuyla dinlemiştik.O proje devam edecek mi?

O projenin devam edip etmeyeceğini henuz ben de bilmiyorum, ama farklı projeler içersinde yer alacagım.

-Klip tercihini ‘’Olur Ya’’dan yana kullandınız.Klip çalışması oldukça eğlenceli geçmiş olmalı..Tüm cast ekibi canlı canlı şarkınızı söylediğine göre..?

Klip çalışması mı oldu anlayamadım doğrusu. Ben sahneye çıkıp şarkı söyledim, cast eğlendi, ben de eğlendim.. Daha şarkının ikinci, üçüncü dönüşünde şarkıyı ezberlemişlerdi..Yönetmen Murat Onbul’un sağladığı ortamın ve görüşününün inanılmaz etkisi var.

-Albümle beraber sahne çalışmalarınız da yoğunlaşacaktır..Şu an için belli olan bir program var mı?

Moda deniz klubunde program yapıyorum. 2011 e hazırladığımız bir müzikal projesi var. Elbette konserler de olacak.

-Ajda Pekkan,Leman Sam,Barış Manço,Nükhet Duru gibi çok sayıda isimle aynı sahneyi paylaştınız.. Müzikal kariyerinizde en çok iz bırakan isim veya deneyimi sorsak..?

Bu isimlerin yanı sıra Ferhat Göçer le uzun soluklu sahnelerimiz oldu. Onun katkısını asla unutamam, benim için çok önemlidir.Ajda Pekkan la 4 konserde konuk şarkıcı olarak bulundum, olağanustu bir profesyonellik ve duruş öğendim,Leman Sam'a bir yıl sahnesinde back vocal yaptım, hayatımda görmediğim kadar fazla seyirci kitlesini onda gördüm, Diyarbakır'a,Tunceli'ye gittim. Barış Manço' ya albümünde , Mançoloji'de vokal yapma şansı elde ettim, Nükhet Duru'nun albümünde back vokal olarak yer aldım, Özcan Deniz'le ise, Orhan Şallıel şefliğinde düet yapma şansı elde ettim.

-Hayat Müzik Platformu’nda konuğumuz olduğunuz için teşekkürler..Son olarak okurlarımıza ve dinleyicilerinize neler söylemek istersiniz?

Bu röportajı okudukları için teşekkür ederim:)

Röportaj:Ahmet ERTEN/Hayat Müzik/2010

No comments: