Wednesday, January 7, 2015

SAMSUNG'UN SOSYAL SORUMLULUK PROJELERİNDEKİ BAŞARISI!



Bana göre, sosyal sorumluluk, pazarlama profesyonellerinin her zaman stratejilerine dahil etmek istedikleri ve birkaç denemeden sonra çoğunlukla sürdüremedikleri bir kavram. Her şeyden önce marka ile doğrudan özdeşleşebilecek bir konu bulmak ilk kilit noktadır. Sonrasında bunu sürdürülebilir hale getirmek ve doğru bir amaca hizmet etmek geliyor. İşte tam bu noktada pek çok markanın tabiri caizse çuvalladığı örnekleri görüyoruz.  Zorundalık hissiyatı ile için gerçekleşen ve plana dahil edilen sosyal sorumluluk projeleri içi dolu olmadıkları için çoğu zaman sürdürülebilir hale gelemiyor. Bu projeler çoğu zaman markanın kurumsal web sitelerinde ‘’Sosyal Sorumluluk’’ başlığı altında sergilenmekten başka bir işe de yaramıyor.

Elbette sosyal sorumluluğu hakkını vererek gerçekleştiren markalar da var. Bunun tam tersi bir örnek vermek istiyorum. Sosyal Sorumluluk projelerinde gerçekten başarılı olduğunu düşündüğüm ve bunu sürdürülebilir hale getiren markaların başında Samsung geliyor. Bu özellikleri de onları tüketici gözünde ayrıştırıyor. Bu yazıda tamamına olmasa da dikkatimi çeken ve başarılı bulduğum birkaç Samsung Sosyal Sorumluluk projesini listelemek istedim.


Son olarak dikkatimi çeken Samsung projesi otizmli bireylerin göz teması kurmalarını kolaylaştıran ve pilot bölge olarak Güney Kore’de gerçekleşen ‘’Look At Me’’ projesi. Tanıtım videosunu izleyebilirsiniz.

            


Eğitim konusunda da Samsung'un ciddi çalışmaları aralıksız devam ediyor. Koreli marka Samsung  Türkiye Başkanı Sung Yong Hong, her yıl 120 genci ücretsiz eğiteceğini geçtiğimiz yıllarda açıklamıştı.

Yine 2014'te Darüşşafaka’da hayata geçen Samsung Akıllı Okul projesinde  Samsung Galaxy tabletleri, smartboard (akıllı tahta) ve dijital baskı çözümleri teknolojilerinin yanı sıra, güçlü interaktif yönetim yazılımı ile birlikte, ortam öğrenci odaklı bir öğrenme ortamı oluşturulmuş ve Darüşşafaka'lı öğrencilerin hizmetine açılmıştı.

Markanın kor işi olan teknoloji üretiminde ise çevre dostu üretim süreçleri, enerji tüketimin en aza indirgeyen çevreci faaliyetleri dikkat çekiyor.


Samsung’un kurumsal sosyal sorumluluk çalışmalarını buradan detaylı olarak inceleyebilirsiniz.

No comments: