Tuesday, December 30, 2014

MARKALAR İÇİN ‘’FENOMEN’’ VE ‘’BLOGGER’’ ÇALIŞMA REHBERİ!


Dijital dünyanın kanaat önderleri bağımsız yayıncılar ilgili mecralarda varlıklarını sürdürmeye devam ediyor. Bloglar ve web sitelerinde özgün içerik üreten kişiler twitter, instagram gibi sosyal mecralarda da hem içeriklerini daha çok okutuyor hem de varlıklarını güçlendiriyor.


Bloggerler  ve sosyal medya fenomeni ya da influencer olarak tanımlanan yüksek takipçi kitlesine sahip profiller marka ve ajanslarla da doğrudan çalışarak kazanç elde ediyor. Buraya kadar bilinmeyen, yeni bir şey söylemediğimin farkındayım. Gelin bundan sonra bu işin nasıl doğru olması gerektiğini konuşalım.
Her şeyden önce dijital mecralarda bir marka yaratıldığı ve bu markanın değerinin olduğu bir gerçek. Durum böyle olunca, reklam verenler de bu isimlerle ürün ve hizmetlerini doğru tanıtmak için çalışmak istiyor. Ancak çalışılacak ismi belirlerken ciddi hatalar yapılıyor.



Doğru Profil Seçimi:
Çalışacağınız blogger ya da sosyal medya fenomenini seçerken ürününüzle/hizmetinizle nasıl bir bağ kuracağını analiz edin. Sadece tanınmış bir kişinin sizden bahsetmesi size gerçekten fayda sağlayacak mı? Ürün ve hizmetinizi gerçekten bu kanalda promote edecek kişinin seslendiği kitle hedef kitleniz mi? Bütün bunları incelemenizi ve değerlendirmenizi tavsiye ederim.

Takipçi Sayısı Her Şey Değildir!
Burada önemli bir kıstas da takipçi sayısı oluyor. Elbette yatırım yapacağınız ve medya planınızda yer vereceğiniz bir çalışmada ne kadar kişiye ulaşacağınız çok önemli. Herkes olabildiğince geniş kitleye ulaşmak ister. Ancak bu takip sayısının organik olması, etkileşimin oranı titizlikle incelemeniz gereken kriterdir. Yani nicelikle beraber nitelik de olmalı.

İlişki Yönetimi:
Fenomen ya da blogger ile ilişki  yönetimini direkt üstlenmek yerine bu konuda uzman profesyonel kişilerden destek almalısınız. Yaratmaya çalıştığınız proje, doğru yönetilmediğinde markayı zor durumlara sokabiliyor.

Müdahaleye Sınırlandırın!
Bir reklam çalışması gerçekleştirdiğiniz için içeriklerin ve paylaşımların markanızı doğru ifade etmesi gerekiyor şüphesiz. Bu nedenle blog içeriğini/sosyal medya paylaşımını yayına girmeden görmenizi tavsiye ederim. Ama bununla birlikte içeriklere revize verirken dengeyi kurmanız ve fazla müdahaleci olmamanız işin doğası gereği önemli bir husustur


No comments: