Her marka ürünleri ve hedef
kitlesi ile ilintili olarak çeşitli sponsorluk faaliyetlerinde bulunur. Amaç
şüphesiz marka ile hedef kitlenin duygusal bir bağ kurması ya da marka algısının
istenilen yönde oluşması /değişmesidir. Bu dosyamızda markaların etkinlik
yönetimlerini elbette ‘’müzik’’ perspektifinden inceledik.
Müziğe yatırım yapan markalardan
Cornetto İle dosyamıza devam ediyoruz Bu kez konuğumuz Cornetto’nun
ürün müdürü Eser Lapanta oldu.
Cornetto Ürün Müdürü: Eser Lapanta
-Cornetto markası olarak, reklam filmlerinizde müzik enstrümanını sıkça kullanıyorsunuz . Son olarak Yalın’la
birlikte ortak bir çalışmaya imza attınız. ‘’Keyfi Yolunda, Aşkı Sonunda’’
şarkısı ve video klibi bir Cornetto reklamı olmaktan çıkıp, listelerde yer alan
bir şarkı haline geldi. Bu proje nasıl ortaya çıktı? Çalışacağınız müzisyeni
nasıl belirlediniz?
Aşkın resmi dondurması Cornetto
olarak misyonumuz gençlere aşkı korkusuzca yaşadıklarında aşkın onlara neler
verebileceğini göstermek. Cornetto için aşk, bir varış noktası olmaktan öte bir
yolculuk. Cornetto olarak gençlerin de bu yolculuktan olabildiğince keyif
alması bizim için çok önemli bir konu. Tüm bunlar ışığında bu sene sloganımız “Keyfi
yolunda aşkı sonunda”yı yaratarak gençlerin karşısına çıktık. Gerek yeni
sloganımızı tüketicilerimize öğretmek gerekse global Cornetto marka ekibi
tarafından yaratılan ‘’Aşktan Hikayeler’’ isimli kısa aşk filmlerini daha çok
paylaşılır hale getirmek için bizler de Türkiye’de ünlü şarkıcı Yalın ile işbirliğine
gittik. İşbirliğimiz kapsamında Yalın, filmimizde aşkın sesi rolünde yer
alırken filmin soundrack’i için de keyfi yolunda aşkı sonunda isimli şarkımızı yarattı.
Sanatçının aşk eksenindeki duruşu ve markaya uygunluğundan dolayı Yalın ismi ilk ortaya atıldıktan çok kısa bir
süre içerisinde anlaşma sağlandı. Sonuç olarak, ortaya milyonlarca genç
tarafından izlenen bir film ve bir klip ortaya çıktı.
-Elbette bu zamana kadar tek yaptığınız proje Yalın’ınki değildi. Daha
önceden de Nil Karaibrahimgil’le yaptığınız ‘’Aşkımla Erir Misin?’’
reklamlarınız uzun süre konuşulmuştu. Müzik, markanız için ne ifade ediyor?
Takdir edersiniz ki aşkı
sahiplenen bir marka olarak pazarlama miksimizde müziğin yeri ve önemi çok
büyük. Gençler çok hızlı değişen ve doğru iç görüleri toplayabilmek için çok
yakından takip etmeniz gereken bir hedef kitle. Gençler özelinde değişmeyen tek
şey ise kendilerini ve aşklarını ifade ederken müziğe duydukları ihtiyaç. Aşkın
resmi dondurması Cornetto olarak bizler de yıllardır gençlere aşklarını daha
rahat ifade edebilmeleri için marka konumlandırmamıza paralel olarak müziği
pazarlama iletişimlerimizde kullanıyoruz. Müziğin evrenselliği ve duyguları
karşı tarafa geçirmedeki etkinliğini düşününce müziğin her zaman pazarlama planlarımızdaki
yerini koruyacağını söyleyebiliriz.
-Cornetto’nun müzikle ilişkisi sadece reklam filmleri ile mi sınırlı?
Sponsorluk çalışmalarınızda konser ve benzeri etkinliklere yer veriyor musunuz?
Reklam filmleri ile geniş
kitlelere ulaşmak tabi ki en büyük önceliğimiz. Diğer taraftan gençlere birebir
dokunmak ve onlara unutamayacakları deneyimleri yaşatmak Cornetto olarak pazarlama
planlarımızda her zaman yer verdiğimiz bir konu. Bu sene birebir Cornetto Band
isimli üniversite aktivasyonumuzla gençleri sahneye çıkararak sevdikleri
şarkıları çalmalarına olanak tanıdık. Sahneye çıkan gençlerin enstrümanları ise
Cornetto’ları oldu.
Seçtikleri şarkıları çalabilmek için önlerindeki ekranlarda akan görseller
ışığında Cornettolarını doğru zamanda yalamalarının gerektiği bu aktivasyonumuz
gençler tarafından oldukça çok sevildi.
Üniversite aktivasyonlarımızın
dışında bu sene Yalın ile beraber Ağustos ayında başlayıp Eylül’e kadar devam
edecek bir konser serisi üzerinde çalışıyoruz. En yakın zamanda bu güzel haberi
ve konser detaylarını basın ile paylaşacağız.
-Alternatif müzik etkinliklerine focuslanıp, daha niş bir kitleye hitap
etmek mi yoksa popüler müziğe odaklanıp daha mass medyaya ve dolayısı ile geniş
kitlelere ulaşmak mı hedefiniz?
Külahta dondurma pazarının lideri
olarak alternatif ufak gruplardan ziyade olabildiğince çok tüketicimizi
kucaklamaya çalışıyoruz. Bu yüzden seçtiğimiz müzik tarzı ve etkinlikleriyle her
zaman daha geniş kitlelere ulaşmaya çalışıyoruz.
-Cornetto olarak, pazarlama iletişimi faaliyetlerinizde müziğe odaklanmaya devam edecek misiniz? Yakın dönemdeki projelerinizi öğrenebilir miyiz?
Bu sene sizin de bahsettiğiniz
gibi Yalın’ın Cornetto için yaptığı Keyfi Yolunda Aşkı Sonunda şarkısı çok
sevildi. Şarkımız ttnet müzik, Itunes
gibi müzik indirme ve dinleme platformlarında haftalardır bir numara. Şarkımız
için yaptığımız klibimizle toplamda 25 milyon izlenmeye ulaştık. Bizler de bu
başarılı işbirliğini yaz aylarında sahil beldelerinde yapacağımız bir konser
serisi ile taçlandırmak istiyoruz. Henüz netlik kazanmamakla birlikte çok yakın
bir zamanda bu güzel haberi ve konser detaylarını paylaşacağız. Son olarak, yine önümüzdeki sene
yapacağımız işlerde yeni şarkılarımızla gençlerin karşısına çıkacağımızın
müjdesini verebiliriz.
Röportaj: Ahmet ERTEN/ Hayat Müzik/2013
No comments:
Post a Comment