Monday, May 20, 2013

RÖPORTAJ: HADİSE

'Her Programdan Star Çıkmaz!'' 
 
- 2013 yılında ‘’Visal’’ sürprizi ile çıkageldiniz. Yoğun konser programı ve tv programı temposunda dinleyicilerinizi tek şarkı ile selamladınız. Visal’in hikayesini anlatır mısınız?

Besteci Tolga Görsev ve söz yazarı İsra Gülümser ile ilk defa çalıştım ve enerjimiz hemen tuttu diyebilirim. Albüm için şarkı ararken “Visal” çıktı karşımıza ve ters köşe yapmak istedim, fazla beklemeden “Visal”i çıkarmak istedim diyebilirim. İki kişinin arasındaki aşkı, sevgiyi anlatan derin bir şarkı. Bu şarkıyla beraber ters köşe yapmak istedim ve şaşırtmak istedim insanları.

- Visal’den önce yine bir tekli  ile dinleyicilerle buluşmuştunuz. Çok şarkılı bir albüm yerine tek  şarkılık ve versiyonlu bir tekliler mi yayınlamayı tercih ediyorsunuz?

Tercih değil açıkçası. “Biz Burdayız”ı çıkardığımız sene albüm düşünmüyordum açıkçası ama “Visal”i çıkardığımız dönemden önce albüm çalışmalarına başlamıştım ama yeterince istediğim konseptte şarkılar bulamadım. Bu yüzden albümü ertelemek istedim ve “Visal” ile beraber farklı bir şey yapıp kendimi kendi sanat dünyamda başka bir yere taşımak istedim.

- Geçtiğimiz aylarda ‘’O Ses Türkiye 2’’ de jüri olarak yer aldınız.  Yarışma programlarının gerçekten müzik sektörüne kalıcı isimler kazandırdığını düşünüyor musunuz? Bu son zamanlarda tekrar tekrar gündeme gelen bu konu hakkında ne düşündüğünüzü merak ediyorum. 

Maalesef herkes her katıldığı programdan star olarak çıkamaz. Bu imkansız bir şey. Bazen müthiş seslere sahip olan isimler star olamıyor, müzik yapamıyorlar. Bu yüzden sadece yarışmalarla alakalı bir durum değil bu bence. Şans önemli ve kendi tavrınız ve kaderiniz bence... Böyle yarışmalar tabii ki de yarışmacıları çok hızlı bir şekilde insanlara seyirciye tanıtabiliyor. Bütün bu etkenlerle beraber doğru bir yol çizildiği an her şey olabilir...


- Bugüne pek çok farklı söz yazarı ve besteci ile çalıştınız. Şarkılarınızda yol arkadaşlığı yapacağınız isimlere nasıl karar veriyorsunuz?

Benim için isim önemli değil. Şarkılarım Ayse, Fatma, Ali herkesten gelebilir. Önemli olan şarkının bana yakışması. Şarkılarda, bestelerde ego olmamalı. Onunla bununla çalışmam tavrı yoktur bende. Müzik müziktir çünkü...

- Şarkılarla olduğu kadar kliplerle, sahne Showları ile de dikkat çeken ve konuşulan bir isimsiniz. Hadise için müzik mi show mu öncelikli?

Her şeyden önce müzik çünkü müzik olmadığı süreçte istediğiniz showu yapamazsınız. İkisi de diyelim :)) . Sahnede sahne showları beni çok heyecanlandırıyor bir sanatçı olarak. Dans odasında yeni koreografileri öğrenmek beni çok mutlu ediyor mesela..


- Yakın dönemdeki projeleriniz hakkında bilgi verir misiniz?

Yazdan önce çok eğlenceli yeni bir single ile sevenlerimin karşısına çıkacağım. Bunun hazırlıklarıyla uğraşıyoruz ekipçe...

- Müziğin bu kadar içindeyken, yeni albümleri de, gelişmeleri de takip etmemek olmaz. Siz kimleri dinlersiniz? Kimlerin şarkılarından etkilenirsiniz?

Tabii çok doğru bu benim hayatım, elbette takip ediyorum. Son zamanlarda daha fazla Özlem Tekin dinliyorum. Yeni albümünü takdirle dinliyorum çünkü sözleri cesaret dolu. Korkmayan ve istediğini anlatan sanatçılara saygım sonsuz!

- Son olarak, Hayat Müzik Platformu okurlarına ve takipçilerinize neler söylemek istersiniz? 

Sizleri durmadan takip etmelerini diliyorum öncelikle.. Ve herkese hayatında başarılar, aşk ve sağlık diliyorum...Sevgiler

Röportaj: Ahmet ERTEN/ Hayat Müzik / 2013

No comments: