Monday, February 27, 2012

RÖPORTAJ: FÜSUN FERİDUN



 
Geçtiğimiz aylarda hayata geçen “Avea Müzik Blogları Fikir Takımı” hem bu gruba dahil olan bloglar tarafından hem de bir markanın sosyal medyayı böylesine efektif kullanmasına paralel olarak pazarlama iletişimi yayını yapan mecralar tarafından ilgiyle karşılandı. Öncelikle sormak istediğim şey, bu proje nasıl ortaya çıktı?

Avea olarak kurulduğumuz 2004 yılından bu yana müziğe kesintisiz olarak destek veriyoruz. Müziğe yatırımlarımız devam ederken, bu sektörün fikir liderlerine de ulaşmak ve birlikte fikir alışverişi yapabileceğimiz bir platform yaratmak istedik. Avea Müzik Blogları Fikir Takımı projemiz bu düşünce ile doğdu. Hedefimiz; müziği yazan, müzikle yaşayan ve paylaşımlarıyla kitleleri etkileyen blog yazarları ile Türk müzik endüstrisindeki gelişmeleri değerlendirmek, dünya müzik sektöründeki trendleri paylaşmak, masaya yatırmak ve müziği tüm yönleri ile ele alarak farklılık yaratabilecek fikirlerin filizlenmesini tetiklemekti. Bir platform ihtiyacı olduğundan projemiz kapsamında adına Avea Müzik Blogları Tea&Talk Buluşmaları dediğimiz bir dizi toplantı planladık. Ekim 2011’de başladığımız toplantılarımız, sevgili Tolga Akyıldız’ın moderatörlüğünde ve Türk müzik endüstrisinin farklı alanlarında başarılara imza atmış konuklarımızın da katılımı ile devam ediyor. Biz büyük bir heyecanla ve blog yazarlarından aldığımız güçle bu yola çıktık ve bugün bir kez daha anlıyorum ki çok iyi bir iş yapmışız.
 
Yaklaşık 15 blog /blogger’a bu proje için teklif götürdünüz. Söz konusu blog’lar nasıl belirlendi?

Avea Müzik Blogları Fikir Takımı’nı, müzik hakkında yazarak hem sektöre hem de internette özgün içerik üretimine katkıda bulunan blog yazarlarından oluşan özel bir sinerji grubu yaratmak amacıyla kurduk. Nihai amacımız, müzik özelinde fikir alışverişinde bulunarak sinerji yaratmak ve sektöre katkı sağlayacak uygulanabilir fikir ve projeler çıkmasını desteklemekti. Avea Müzik Blogları Fikir Takımı’nda 15 müzik blog yazarı var. Blog yazarlarının en temel ortak özelliği, bloglarında sürekliliği ve içerik zenginliğini yakalamış olmalarıdır. Hem Türk müzik sektörünü, hem de dünya trendlerini yakından takip ettiklerini ve müzik alanında değişim yaratma arzuları, katkı sağlayabilme niyetleri olduğunu biliyoruz. Fikir takımının bir araya gelmesinde önemli faktörlerdi bunlar.
Proje başında bizi oldukça zorlayan bir detaydan da yeri gelmişken bahsetmekte fayda görüyorum. Projemizi kurgulayıp yola çıkmaya hazırlandığımızda, bu 15 blog dışında, aynı özelliklere sahip başka bloglar olduğunu da gördük. İlk etapta arzumuz daha geniş bir grup oluşturmaktı ancak, hem toplantılarımızdan daha fazla verim alabilmek, hem de birbirimize ayıracağımız iletişim zamanını maksimumda tutabilmek amacıyla ilk yıl için sayımızı 15 ile sınırlandırdık. İkinci yılımızda projemizde yeni isimler görebileceğinizi de şimdiden müjdelemiş olalım.
 
 
Hayat Müzik Platformu’nun da dahil olduğu bu takım, her ay Blogger’s Base’de bir konu bu konu ile ilgili konuklarla birlikte tartışılıyor. Konu başlıkları nasıl belirlendi?

Projemizi planlarken Ekim 2011-Nisan 2012 arasında gerçekleşecek 7 toplantı gerçekleştirmeyi hedeflemiştik. Üyelerimizin yoğun ilgisi ve Tolga Akyıldız’ın usta moderatörlüğünde bugüne kadar 5 toplantı düzenledik.

Konu başlıklarını çok önceden belirleyerek bir takvime oturttuk. Bu süreçte sektörü çok yakından tanıyan bir isim olması nedeniyle Tolga Akyıldız’ın desteği büyük oldu. Başta da dediğim gibi amacımız sektörü değerlendirebilmekti. Bunun için sektörü çok yönlü ele almamız, konuları ve konuklarımızı iyi belirlememiz gerekiyordu. Türk müzik sektörünü oluşturan farklı kesimleri bir araya getirmeye karar verdik ve bir cephede hep blog yazarları kalacak şekilde; sektöre yön veren isimleri bir araya getirmeye başladık. Bugüne kadar müzik yazarlığı konu başlığında Naim Dilmener, Zülal Kalkandelen, Murat Meriç, sosyal medya & müzisyen konu başlığında Aylin Aslım, Erdem Yener, Bora Yeter, müzik prodüktörlüğü konu başlığında Kutlu Özmakinacı, Haluk Kurosman, Doruk Öztürkcan, ve internette müzik platformlarının geleceği konu başlığında Şemsettin Göktaş, Cengiz Erdem ve Bülent Forta gibi değerli isimleri konuk ettik.

En son toplantımızı ise 15 Şubat tarihinde Helicopria, Planeur, 123 ve NADA gibi müzik gruplarının katılımıyla gerçekleştirdik. Bu toplantımızın konusu ise “Müzikte çetrefilli yol – Ana akıma alternatif olmak” oldu. Bundan sonra düzenleyeceğimiz 2 toplantımızın konu ve konuşmacılarını ise vermeyeyim, sürpriz olsun.
 
 
Bu projeyi bir program olarak değerlendirirsek bu programda Avea kadar etkin bir diğer isim ise Tolga Akyıldız. Tolga Akyıldız bu projeye nasıl dahil oldu?

Tolga Akyıldız, hepimizin müzik eleştirilerini okumaktan büyük keyif aldığımız bir yazar. Kendisinin de bir blog yazarı olması ve müziği her yönüyle sahiplenmesi bizi bu konuda kendisiyle işbirliği yapmaya yöneltti.
 
Avea Müzik Blogları Fikir Takımı ile ilgili geri dönüşlerden memnun musunuz? Aldığınız geri bildirimleri paylaşabilir misiniz?

Son derece doğru bir karar vermiş olduğumuzu, her toplantı sonunda tekrar tekrar hissettiğimi söylemeliyim. Ortak dili müzik olan insanlar tek bir çatı altında toplandığında, marka temsilcileri olarak bizler, toplantıya konuk olan panelistlerimiz ve blog yazarlarımız hepimiz yeni bilgiler öğreniyoruz, aklımızda yeni fikirler canlanıyor ve müzik sektörü adına güzel adımlar atabilme ortak bilinci ile hareket ettiğimizi farkediyoruz. Projemizin en güzel çıktısı hiç kuşkusuz ki budur.
 
Belirlenen bloglarla Avea Sıra Dışı Konserler dışında yeni projeler kurgulanıyor mu?

Elbette. Biz, Avea Müzik Blogları Fikir Takımı’na çok inanıyoruz. Amacımız geleceğin müzik dünyasına, müzik medyasına hep birlikte şekil verebilmek. Bu, uzun bir yol arkadaşlığı anlamına geliyor. Bu yolda Avea bloggerları her zaman destekleyen bir kurum olacaktır.

Fikir takımımızda yer olan blog yazarı arkadaşlarımızı, Avea Sıra Dışı Müzik Konserleri ile Avea Escape to Music Konserleri’ne akredite ettik. Onlar için özel olarak ürettiğimiz Blogger Card ile üyelerimizi her iki konser grubumuzda da ağırlıyoruz ve konserler kapsamında Türkiye’ye gelen dünyaca ünlü müzisyenlerle röportaj fırsatları yaratıyoruz. Üyelerimizin hepsinin müzik yazarı olduğunu düşündüğümüzde, konserlerin güzel birer içerik kaynağı olduğunu biliyoruz. Tarafsız duruşlarını kaybetmeden yayınladıkları yazıları okumaktan da büyük keyif duyuyoruz.

Avea olarak, fikir takımı üyelerimizin yurtdışındaki müzik festivallerine katılımlarını desteklemek de 2012 yazı için planladığımız bir diğer proje.

Bütün bunlar sadece bir başlangıç, Avea Müzik Blogları Fikir Takımı projemiz ilerleyen dönemde gelişecek, genişleyecek ve güzel işlere imza atacak. 
 
 
Avea markasının “Müzik” başlığı altında yaptığı etkinlikler, hazırladığı diğer projeler neler?

Hayatı müzikle güzelleştirmek için 7 yıldır dünyanın ve Türkiye’nin önde gelen isimlerini, müzikseverler ile için bir araya getirmek amacıyla Avea Açıkhava Konserleri, Avea Sıra Dışı Müzik Konserleri ve Avea Escape to Music konserlerini, büyük bir tutkuyla gerçekleştiriyoruz. Avea Müzik çatısı altında 7 yıl boyunca 100’e yakın konserde 50’nin üzerinde sanatçıyı 300 binden fazla müzikseverle buluşturmanın gururunu yaşadık.

Sadece Türkiye’nin değil, dünyanın en seçkin sanatçılarını, müziğe renk katan ünlü isimlerini müzikseverlerle buluşturmayı öncülüğümüz olarak gördüğümüz için bu kapsamda Avea Escape to Music ve Avea Sıradışı Müzik’in sponsoruğunu sürdürmeye devam edeceğiz.
 
Sosyal medya’nın gücüne inanan ve bu alanı çok etkin kullanan bir marka Avea. Sosyal medya stratejisi belirlerken nelere dikkat ediyorsunuz?

Mobil çağda sosyal medyanın önemini ve gerekliliğini artık kimse tartışmıyor. Her türlü bilginin, verinin, içeriğin çok hızlı yayıldığı bir dünyada markalara düşen sosyal medyada varoluşlarını bir strateji çerçevesince yönetmek.

Avea olarak sosyal medyayı; müşterilerimiz ve paydaşlarımız ile tek yönlü iletişim yerine karşılıklı, sürekli ve yaşayan ilişki kurmamıza olanak sağladığı için bir mecradan çok yeni bir iletişim modeli olarak kabul ediyor ve benimsiyoruz. Sosyal medya bizim gibi her an müşterinin yanında olan bir marka için büyük fırsatlar sunuyor. Sosyal medyadaki en önemli hedefimiz müşterilerimizin sohbetlerine konu olabilmek. Bu bağlamda, Avea olarak bizim sosyal medyadaki önceliğimiz “dinlemek”. Hakkımızda söylenenleri 7/24 dinliyoruz. Aldığımız geri bildirimler, iletişim şeklimizi, ilişki modelimizi belirlememizde önemli bir iç görü sağlıyor.

Röportaj teklifimize olumlu yanıt verdiğiniz için teşekkürler. Hayat Müzik Platformu okurlarına son olarak neler söylemek istersiniz?

Ben teşekkür ederim. Bizimle aynı amacın yolcusu olan Hayat Müzik Platformu’nda yer almak benim için ayrı bir keyif oldu. Bu vesile ile, Hayat Müzik Platformu okurlarını Mart ve Nisan aylarında düzenlenecek Escape to Music ve Sıra Dışı Müzik konserlerimize davet etmek istiyorum. Konserlerimizle ilgili her türlü bilgiye facebook.com/EscapeToMusic & facebook.com/AveaSiraDisiMuzik Facebook sayfalarımızdan ulaşabilirsiniz. 
 
Röportaj:Ahmet ERTEN/Hayat Müzik/2011

No comments: