Son zamanların trend kavramı ‘’İçerikle Pazarlama’’ giderek önemini ve popülerliğini artırmaya devam ederken içerikle pazarlama profesyollerinden de beklenti artıyor. Bu nedenle içerikle pazarlamanın merkezinde yer alan bloggerların ‘’içerikle pazarlama piramidi’’ hakkında fikir sahibi olmalarını istedik.
İçerikle Pazarlama Piramidi Nasıl Çalışıyor?
Piramidin temel mantığı şunu söylüyor. ‘’ Bütün içeriklerin tamamını siz tek başınıza oluşturamayabilirsiniz. Farklı kaynaklardan alıntılar yapabilir, pek çok mecradaki bilgileri yorumlarınızı katarak harmanlayabilirsiniz’’ Gerçekten bir blogger olarak bu tarz sentez içeriklerle blogunuzun arşivine ciddi ölçüde katkıda bulunabilirsiniz. Burada anlatılmaya çalışılan ‘’kopyala, yapıştır’’ içerikler değil elbette. Bir konu ile ilgili olarak farklı kaynaklardan alınan bilgilerin sizin dokunuşunuzla harmanlanması ve yayınlanmasıdır.
Piramidi İnşa Ederken Dikkat Edilecek Noktalar;
Piramidin bir sahibi olsun: İçerik piramidinize birçok kişi katkı sağlayabilir. Bu piramidi oluştururken çok sayıda kaynaktan yararlanmanız zaten piramidin doğasında yer alıyor. Ancak nihayetinde bu içerikten bir kişinin sorumlu olması, içeriğin bir kişinin imzasını taşıması çok önemlidir. Bir çok insan sürece katılabilir ancak, piramidin zamanında uygulanması için tek bir kişinin sorumlu olması önemli.
Önceden Belirli Ölçüde Plan Yapın: Başarıya ulaşmak için belirli ölçüde plan yapmak şarttır. Ancak bu planı da yeri geldiğinde esnetebilmek, duruma göre taktiksel hamleler yapmak da gerekebilir. Intel’in Global Marketing Stratejisti : ‘’Taktiksel plan için aylık ve yıllık olarak takvimini tekrar gözden geçirmek ve planlamak gerektiğini tavsiye ediyor.’’
Piramit Neden Çok Etkili ?
İçerik Pazarlama piramidinin etkili olması pek çok metodu birleştirmesinden kaynaklanıyor.
Tekrarlama: Bu bilinen bir kuraldır ki; müşteri aynı pazarlama mesajını bir sürü yerde farklı zamanlarda görürse ,pazarlama kampanyası çok etkili olur. İçerik pazarlama piramidi , bir çok içerik formatı yoluyla aynı mesajı pekiştirme kuralına uymamız gerektiğini söylüyor. Bloglar, mailingler, webinarlarla aynı mesaj tekrarlanabilir
Tüketilebilirlik: Bu içeriği iletmede hedef kitleniz ve mesajınız hangi metoda uygunsa ona yoğunlaşın ki, içeriğiniz istediğiniz gibi tüketilebilsin. Örneğin bazen hedef kitlenize mesajı webinar aracılığı ile etkili olarak ifade edebilirsiniz bazen de bir mailing etkili olabilir.
İçerik Doygunluğu : En etkili içerik pazarlama şirketleri, kazanılan ve satın alınan medyayı doğru kullanıp içeriklerini doğru mecralarda yayarak ve promosyonunu yaparak düşündüklerinden daha başarılı olabiliyorlar.
İçerik oluşturulurken CMS Wire’dan faydalanılmıştır.
No comments:
Post a Comment