Reklamda ünlü kullanımı, zaman
zaman çok başarılı sonuçlar veren bir reklam stratejisi olabilir. Elbette
burada, seçilecek ünlünün belirlenmesi, bu ismin marka ve hedef kitle ile
örtüşmesi en önemli kriterlerdendir. Bu kullanım aynı zamanda büyük de bir
riski beraberinde getirir. Reklam filmlerinizde oynattığınız ve bütünleşik
pazarlama iletişimi çalışmalarınızda merkez noktaya koyduğunu bu ismin herhangi
bir skandala karışması sizi marka olarak da büyük bir kaosun içine çekebilir…
Reklamda ünlü kullanımı kadar, ‘’ünlü
şarkı’’ kullanımı da yaygın bir davranış biçimidir. Bu elbette, bir ünlü
kullanmak kadar riskli değildir. Bir şarkının skandala karışması gibi bir
ihtimal neredeyse yoktur. Ancak bu noktada da seçeceğiniz şarkının,
markanızla/iletişim kampanyanızla doğrudan ilişkili olması elzemdir. İkea’nın
çocuk kataloğunu tanıttığı son reklam filmlerinde bir Sezen Aksu klasiği ‘’Küçüğüm’’
kullanılıyor. Reklam filmini çocukluğumuzla, çocukluk dönemleri ile
ilişkilendirmeye çalışırken, filme fonda ‘’Küçüğüm’’ eşlik ediyor. Ancak
neresinden bakarsanız bakın, reklam filminin şarkının teması ile uzaktan
yakından ilgisi yok… Çocukların, dans ettiği ve tüm enerjileri ile yer
aldıkları bir reklam filminde ‘’Küçüğüm daha çok küçüğüm bu yüzden bütün
hatalarım…’’ gibi ağır ve melankolik bir şarkının kullanılması ne derece makul
tartışılır…
No comments:
Post a Comment