Thursday, August 15, 2013

RÖPORTAJ: COCA-COLA PAZARLAMA MÜDÜR YİĞİT YOKUŞ


Bu zamana kadar müzik odaklı pek çok projede imzasını gördüğümüz, pazarlama İletişimi faaliyetlerinde müziği aktif olarak kullanan markalardan Fanta  ‘’Marka / Etkinlik Yönetimi’’ dosyamız kapsamında Hayat Müzik’te bizimle birlikte
Markanın müzik odaklı iletişim faaliyetlerini ve elbette Fanta Gençlik Festivali’ni Coca-Cola Türkiye Aromalı Gazlı İçecekler Pazarlama Müdürü Yiğit Yokuş ile konuştuk.

 ''Her sene marka olarak yeni bir hedef koymak ve onu geliştirmek istiyoruz.''

- Fanta markası olarak pazarlama iletişimi faaliyetlerinizde müzik enstrümanını sıkça kullanıyorsunuz. Öncelikle genel olarak pazarlama iletişiminde müziği nasıl konumlandırdığınızı öğrenebilir miyiz?

Eğlence ve müzik ile Türkiye’yi kucaklayarak lokalleşmek ve gençlere yaklaşmak bizim markamız için çok önemli. Fanta’nın pazarlama faaliyetlerinde müziği, Fanta severlere direkt dokunabildiğimiz ve Fanta severlerin marka bağlılığını yükselten bir faktör olarak görerek, konumlandırmasını bu şekilde yapıyoruz. Fanta Gençlik Festivali’de bundan tam 12 yıl önce bu içgörü ile ortaya çıktı. Ve tam 12 yıldır kesintisiz bir şekilde sürüyor.  


- Uzun süredir Fanta Gençlik Festivali gibi sürdürülebilir bir iletişim çalışması ile ülkenin dört bir yanında dinleyicilerle önemli sanatçıları buluşturuyorsunuz. Marka içinde bu çalışmanın hazırlık süreci nasıl oluyor?
Festival boyunca ve öncesinde çok dinamik bir organizasyon yapısı oluyor. Festival organizasyonunda bir çok farklı ajans ile birlikte çalışıyoruz ancak genel yapı tek bir üstlenici ajans üzerinden ilerleme şeklinde oluyor. Festivali yapan ana organizasyon ajansımız, festivalin kusursuz şekilde geçmesinden sorumlu oluyor. Festival süresince alanda hem lokal hem sabit ekipler çalışıyor. 


- Fanta Gençlik Festivali’nde yer alacak isimler neye göre belirleniyor? Bu anlamda dinleyicilerin önerilerini alabiliyor musunuz?
Bu sene 12. yılımızı kutlarken festivalde Kenan Doğulu, Şebnem Ferah ve Emre Aydın ile yola çıkıyoruz. 12 yıldır Sertab Erener, Teoman, Athena, MFÖ, Ceza gibi Türkiye’nin farklı müzik türlerinde önemli sanatçıları ve yetenekleri gençlerle buluşturuyoruz. Bu noktada Fanta Gençlik Festivali’nde yer alacak sanatçıları belirlemek için çok geniş kapsamlı bir araştırma yapıyoruz. Her yılın son çeyreğinde, bir sonraki yılın sanatçılarını belirlemek üzere, Türkiye temsili bir örneklem ile 11 ilde gençlere ve annelere gidiyoruz. Onlara en beğendikleri sanatçılardan, Fanta markasına ve Fanta Gençlik Festivali’ne uygun gördükleri  sanatçıya kadar farklı sorular yönetiyoruz. Bu araştırma sonucu öne çıkan sanatçıları marka stratejisi ve Fanta karakterine uygunluğu bakımından da değerlendirip bir sonraki yılın sanatçılarını belirliyoruz. 
 Coca-Cola Türkiye Aromalı Gazlı İçecekler Pazarlama Müdürü Yiğit Yokuş

'' İletişim uzun süreler inatçı olarak devam edilmesi gereken bir alan.''
 - Bu yılki etkinlik hakkında bilgi verebilir misiniz? Hangi şehirlerde hangi sanatçıları dinleyicilerle buluşturacaksınız?

Bu sene Fanta Gençlik Festivali sevenlerine daha fazla eğlence ve süprizler sunuyor olacak. Kenan Doğulu, Şebnem Ferah ve Emre Aydın Fanta Gençlik Festivali’ne 14 Ağustos’ta Tekirdağ’da başlıyorlar. 1 ay boyunca 16 şehir dolaşacak olan sanatçılar, 14 Eylül’de İstanbul’da son konserlerini verecekler.


- Etkinliklerinizin bir diğer özelliği, sadece konserin değil etkinlik alanında farklı küçük sürprizlerin de olması diye düşünüyorum. Bu yıl da katılımcıları sürprizler bekliyor mu?

Her sene marka olarak yeni bir hedef koymak ve onu geliştirmek istiyoruz. Çünkü biliyoruz ki, Fanta Gençlik Festivali tüketicilerimizle buluştuğumuz çok önemli bir organizasyon. Bu doğrultuda 12. yılımızda konser alanına gelenleri süprizler bekliyor olacak. Son reklamımızla hedef kitlemiz olan 12-15 yaş arası gençlere ‘Haydi Oyna’ demiştik, yani Fanta’yı oyun kavramıyla özdeşleştirmek istedik. Bu yüzden ilk defa festivali  kocaman bir panayır alanına dönüştürüyoruz. Amacımız hedef kitlemizin konserden çok önce alana gelerek, 20 farklı oyun ile eğlenceli zaman geçirmelerini sağlamak ve onlara Fanta ruhunu yaşatmak. Uçan masa, dev langırt, balon savaşı gibi oyunlarla festival severler, gece gündüz aktivitenin tadını çıkaracaklar. 


- 12 yıldır düzenli olarak gerçekleşen bu etkinlikte çok geniş bir dinleyici kitlesine ulaşmış olmalısınız? 

Her yıl katılımcı sayımız artış gösteriyor, 2002’den beri Türkiye’nin dört bir yanında farklı illerde yaklaşık 4 milyon gence ulaştık; Türkiye’nin en büyük mobil müzik festivali olma özelliğini taşıyoruz.  2012 yazında Tarkan ve Emre Aydın ile 16 farklı ilde buluşan Fanta Gençlik Festivali, 1 milyondan fazla katılımcıya direkt ulaşmıştı. Festivale şu ana dek en düşük 35.000 ile en yüksek 115.000 arası katılımcı geldi. Bu kadar fazla katılımcı ile gerçekleşen festivalin bir başka avantajı ise gittiği şehirlerde ekonomiyi hareketlendirmesi oluyor. Çünkü aynı zamanda il başına yaklaşık 200 kadar eleman Fanta Gençlik Festivali’nde istihdam ediliyor.


- Pazarlama iletişiminde şüphesiz, etkinlik gerçekleştirmek kadar bu etkinliklerin geri dönüşünü ölçümlemek de önemlidir. Fanta Gençlik Festivali kapsamında bu projenin geri dönüşü hakkında neler söyleyebilirsiniz?

Bu konuda festival süresince çok aktif şekilde kullandığımız sosyal medya önemli bir gösterge. Turne boyunca ekiple gezen bir sosyal medya takımı oluyor, video ve fotoğraflar çekiyor, röportajlar yapıyor. Her paylaşım veya eklenen fotoğraf/video yüzlerce kez paylaşılıyor ve beğeniliyor. Sonuçta marka olarak tüketicilerimizle direkt bir etkileşim ve bağlantı içine giriyoruz. Fanta Gençlik Festivali’nde yarattığımız ruh, marka değerlerimizle paralel olduğundan bize pozitif bir geri dönüş sağlıyor. Fanta Gençlik Festivali sonuç olarak yıllardan beri artan hacmi ve ulaştığı kitle ile elbette Fanta’nın büyümesine katkı sağlıyor, bu hem marka sevgisi açısından böyle; hem de satış noktalarında yarattığı heyecan ve katılım mekaniği ile satışlara da yansımakta.


- Röportaj için teşekkür ederiz. Bundan sonraki projeleriniz hakkında Hayat Müzik okurlarına neler söylemek istersiniz?

Biz her sene takım olarak tüketiciye farklı ve onların değer verdiği yeni şeyler sunmak için çalışıyoruz. Bu sene Fanta ile oyun kavramını birleştirmek üzerine çalışmalarımız oldu, sonraki projelerimizde bunun daha sonraki adımlarını atmak için uğraşacağız. Gelecek sene Fanta Gençlik Festivali’nin bir adım ötesi için çalışacağız ve oyun kavramında süprizlerimiz olacak, çünkü iletişim uzun süreler inatçı olarak devam edilmesi gereken bir alan. 

Röportaj: Ahmet ERTEN/Hayat Müzik/2013

No comments: