Özellikle Gezi Parkı direnişinde
sıkça dillendirilen ‘’Y Kuşağı’’ aslında nasıl sıra dışı ve güçlü bir kuşak
olduğunu çoktan kanıtladı. Dünyanın önde gelen pr şirketlerinden Edelmen Y
kuşağını ve davranışlarını analiz eden ‘’8095’’ isminde bir araştırmaya imza
attı. İnfografik olarak da pazarlama iletişimi mecralarına servis edilen bu
infografikten oldukça ilginç sonuçlar ortaya çıktı. Bu infografikten çıkan
önemli başlıklar;
- Y kuşağının %74’ü yaşıtlarının ve diğer kuşakların satın alma kararlarını etkileyebileceklerine inanıyor.
- Y kuşağı dijital kanallardan iletişim kuruyor.
- Trendleri başlatıyor ve pop kültüre ait.
- Y kuşağındaki bireylerin %79’u kişisek tutkuları ile örtüşen bir iş yapmayı hayal ediyor.
- %82’si iş yerinde güçlü bir unvan sahibi olmanın önemine inanırken %80’i yüksek maaşlı bir işte çalışmayı hayal ediyor.
- Dijitalde yaşayan bir kuşak olan
Y kuşağı satın alma kararının %51’ini arama motorlarına göre gerçekleştiriyor.
Bunu %47 arkadaşlarla kurulan diyalog izliyor.
No comments:
Post a Comment